کد خبر: ۴۵۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 09 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، باغبان در سخنان پیش دستور خود با اشاره به اینکه فرصت های خدمت برای مردم محدود است، افزود، اگر غفلت کردیم فرصت های بود که از دست رفت و اگر استفاده کردیم خوشا به حالمان.

وی در ادامه به منتخبین پنجمین دوره شورای شهر تبریز توصیه کرد از تجربیات شورای فعلی در جهت خدمت بهتر و بیشتر به شهر و شهروندان استفاده کنند.

باغبان در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم طرح لایحه پیاده راه جمهوری در صحن شورا گفت: البته این لایحه در کمیسیون های مربوطه مطرح شد اما معتقدم این پروژه مهم عمرانی و اجتماعی باید در صحن شورا مطرح میشد لذا تقاضا دارم در جلسات آتی این لایحه در صحن مطرح شود تا اعضا به وظایف قانونی خود در خصوص این لایحه عمل کنند.

باغبان با اشاره به پرونده فساد شورا و شهرداری گفت: علی رغم اینکه این دور از خود عملکرد خوبی نشان داده اما اقدامات برخی از اعضا عملکرد ما را زیر سوال برد و در نهایت این جریانات انتخابات اخیر شورا را تحت تأثیر قرار داد و بنده به هیچ وجه از حق خود نخواهم گذشت.

وی استفاده گسترده شورای شهر و شهرداری تبریز از وام بانکی و اوراق مشارکت را از دیگر اقدامات شایسته دور چهارم دانست و افزود: در این دوره مجموعه شورا و شهرداری نزدیک 280 میلیارد تومان وام بانکی از بانک شهر جهت اجرای پروژه های عمرانی دریافت کرده و از این میزان تنها 50 میلیارد تومان به این بانک بدهکار است.

باغبان ابراز کرد: دردآمد زایی شهرداری در 8 سال قبل از دوره چهارم شورا 4/2 میلیارد تومان بوده که از سال 92 تا 96 ،به 7/4 میلیارد افزایش یافته‌است.

 ایران آهور دومین سخنران پیش از دستور با اشاره به اتمام شورای دور چهارم اظهار کرد: فعالیت این دوره عملا بعد از عید نیمه تعطیل شده و متاسفانه برخی دستهای پنهان مانع فعالیت شورا می شود.

وی ضمن تبریک به دبیری اظهار داشت: علی رغم اینکه هیئت رئیسه شورا از پنج نفر تشکیل شده اما در این چهار سال، شورا عملا توسط یک نفر (ریاست شورا) اداره شده است.

آهور در ادامه با انتقاد از عدم حمایت اعضای شورا از طرح ها و ایده ها افزود: طرح عبور و مرور عابرین پیاده از جمله این طرح هاست که در صورت حمایت اعضا می توانست بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی این شهر را حل کند.

آهور تصریح کرد: شورای دور چهارم می توانست عملکرد خوبی داشته باشد اما برخی زمینه سازان مانع شدند و بروز فسادهای اخیر نیز در سایه همین زمینه سازی ها بود.

آهور خطاب به منتخبین پنجمین دوره شورای شهر: از سیاسی کردن فضای شورا بپرهیزند و با توجه به تخصص های خود در راستای خدمت به شهر و شهروندان عمل کنند.

 اگر پول ندارید چرا پز می دهید.
محدث در خطاب به شهردار: اگر پول دارید چرا حقوق برخی از کارمندان را اقساطی پرداخت می کنید.
وی اضافه کرد، چرا باید بدون حکم درب برخی اصناف بسته ‌شود.

شیاری با لحنی تند خطاب به شهردار اظهار داشت: گفته می شود درآمد شهرداری در چهار سال گذشته بالغ بر 7 میلیارد بوده در حالی که درآمد شهرداری مشهد دراین مدت بیش از 10 میلیارد تومان است.

وی افزود، لاله پارک بدون هماهنگی شورا و با قیمت کم فروخته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :