مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی:
مدیر کل تامین اجتماعی استان، بازبینی و اصلاح دستورالعمل ها و حذف مقررات زائد را در راستای بهبود فضای کسب و کار عنوان و خاطر نشان کرد: مساعدت به کارگاه های بحران زده جهت تقسیط تا اقساط 36 ماهه و بالاتر از آن نیز اعمال می شود.
کد خبر: ۴۵۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 09 July 2017
جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی استان در این نشست خبری با بیان اینکه عدالت اجتماعی، ایجاد امنیت و آرامش خاطر، نوع دوستی، همبستگی اجتماعی، رفع محرومین و فقر و مسئولیت پذیری را از مبانی و اهداف تأمین اجتماعی که منجر به تأمین فضایل اخلاقی در سطح جامعه می شود دانسته و اذعان داشت سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بازوی توانمند دولت، در تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای،  شاخصهای توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی را محقق نموده و با ارائه خدمات مطلوبتر و تسهیل دسترسی مخاطبان به خدمات توأم با حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی، نقش مهمی را در تولید ملی و تأمین معیشت مردم، ایفا می نماید.


بیش از ٥٤ درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند


سمساری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی استان را بالغ بر دو میلیون نفر معادل 54 درصد جمعیت استان اعلام کرد و گفت: در راستای توسعه و ارتقای بیمه های اجتماعی ،تعداد بیمه شدگان اصلی از رقم 624 هزار نفر در سال 1391 به 673 هزار نفر در سال گذشته رسیده است که برغم رکود 7.81 درصد رشد داشتیم.
وی همچنین از افزایش بیمه شدگان اجباری در استان خبر داد و افزود: تعداد بیمه شدگان اجباری در اسفند 1392 حدود 353 هزار نفر بود که این میزان در اسفند سال گذشته به 387 هزار و 432 نفر ارتقا یافته است.


بخشودگی ٦٥ میلیارد تومان از جرائم کارفرمایان خوش حساب


سمساری با اشاره به اقدامات سازمان در سال گذشته در راستای بهبود کسب و کار، گفت: قانون بخشودگی جرایم مشتری‌های خوش حساب که به دلیل بحران‌های مالی بدهی معوقه دارند، تا پایان سال جاری تمدید شده است.
 
وی بیان کرد: کارفرمایانی که لیست بیمه شدگان خود را به موقع ارائه کنند، می‌توانند از تسهیلات ماده 40 قانون رفع موانع تولید استفاده کنند.


مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در جهت افزایش سطوح دسترسی و تسهیل امور مخاطبین را از جمله مطالبات عمومی جامعه دانسته و افزود سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این مطالبه، اقدامات گسترده ای را طی سالهای اخیر انجام داده و در حال حاضر بالغ بر ٩٥ درصد از اخذ لیستهای حق بیمه و صدور برگ پرداخت حق بیمه به صورت غیرحضوری صورت می پذیرد.
جعفر سمساری افزود، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، مشاهده سوابق بیمه شدگان، صدور احکام و فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران از دیگر خدمات الکترونیکی سازمان در طی سالهای اخیر است و در آینده نزدیک نیز با تکمیل پروژه پرونده الکترونیک، اجرای طرح کارت هوشمند سلامت نیز عملیاتی خواهد گردید.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان همچنین از توافق به عمل آمده بین صندوق اعتباری هنرمندان و سازمان تأمین اجتماعی خبر داده و تصریح کرد ١٢ هزار نفر از هنرمندان و خبرنگاران در صورت معرفی صندوق اعتباری هنرمندان می توانند تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بر اساس ضوابط و مقررات مقرر قرار گیرند.
وی تعمیم و گسترش پوشش بیمه و توسعه بیمه ای صاحبان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری، هوشمند سازی کنترل لیست، اصلاح و تلخیص قوانین و آیین نامه ها، تکمیل طرح جامع بازرسی و تشکیل و توسعه پرونده الکترونیک را از جمله اولویتهای راهبردی و عملیاتی سازمان در بخش بیمه ای اعلام نموده و افزود طراحی و اجرای طرح متمرکز واحد اجرائیات و ایجاد سامانه متمرکز برقراری مستمری  و سامانه جامع مستمری مشاغل سخت و زیان آور و نیز سامانه بررسی و اطلاع رسانی سوابق بیمه ای تأمین اجتماعی از جمله برنامه های عملیاتی سازمان در سال جاری می باشد.

 
سمساری تاکید کرد: کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند، به مدت دو سال ار معافیت حق بیمه‌ی کار فرما به تعداد هر نفر 20 درصد بهره‌مند خواهند شد.
 
سمساری در پاسخ به خبرنگاران در خصوص واگذاری ماشین سازی تبریز به شستا بیان کرد: واگذاری این شرکت به بخش خصوصی دیگری مورد اعتراض تشکل‌های کارگری و مقامات استانی است و بدهی معوقه‌ی این شرکت که در طول سه ماه گذشته تشدید شده بود، حدود هشت میلیارد تومان است.
 
وی خاطرنشان کرد: مطالبات معوقه ای از کارفرماها حدود 400 میلیارد تومان بوده که حدود 49 میلیارد تومان آن متعلق به شرکت اتوبوسرانی است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار