نایب رئیس مجلس:
نایب رئیس مجلس گفت: وزارت بهداشت و درمان دولت دوازدهم مانند گذشته نخواهد بود و با مسائل جدی روبه رو می‌شود، زیرا هم‌اکنون هم با مشکلات مالی و کسر بودجه مواجه است، بیش از 10 ماه است که منابع بیمارستان‌ها تخصیص پیدا نکرده است.
کد خبر: ۴۵۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 15 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، مسعود پزشکیان در خصوص گزینه‌های تصدی وزارت بهداشت در دولت آتی، اظهار داشت: برنامه‌ای در وزارت بهداشت و درمان دولت یازدهم شروع شده که رفع مشکلات آن و اجرای کامل برنامه‌ها تنها با تداوم حضور وزیر کنونی بهداشت در دولت دوازدهم ممکن است، در حقیقت هر فردی به جای وزیر فعلی بر سر کار آید، روند حوزه سلامت با چالش مواجه می‌شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روند فعلی در وزارت بهداشت و درمان نیز نیازمند مدیریت و اصلاحات جدی است که رفع این چالش‌ها و مدیریت تنها از عهده وزیر وقت بر خواهد آمد، زیرا به تمامی روند کار تسلط دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان دولت دوازدهم مانند گذشته نخواهد بود و با مسائل جدی روبه رو می‌شود، زیرا هم‌اکنون با مشکلات مالی و کسر بودجه مواجه است، بیش از 10 ماه است که منابع بیمارستان‌ها تخصیص پیدا نکرده، از این رو تیم فعلی دولت یازدهم باید در دولت دوازدهم در راستای برنامه‌ها کار خود را ادامه دهد زیرا در جریان تمامی کسر بودجه ها و مشکلات است.

ارائه تجهیزات مدرن پزشکی به همه مناطق پاسخ نیازهای حوزه سلامت مردم نیست/ لزوم ارائه خدمات بر مبنای عدالت

پزشکیان تاکید کرد: ادامه روند کار در حوزه سلامت جز با سطح‌بندی، ارجاع، پزشک خانواده و خرید راهبردی امکان ندارد، در واقع با پول ایرانی نمی‌توان توقع آمریکایی از خدمات حوزه سلامت داشت. خدمت بر اساس عدالت و در خور نیاز مردم باید ارائه شود، اما پاسخ به نیازها الزاماً  ارائه تجهیزات مدرن به همه مناطق نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته بسیاری از تجهیزات وجود نداشت اما تیم پزشکی معتقد بود در هر حال بیمار نباید بمیرد، گفت: بر اساس نیازها و امکانات باید توقع ایجاد شود، در صورتی خدمات کامل بدون توجه به نیازها و توقع مردم در برخی مناطق ارائه شود، بی‌عدالتی تحقق پیدا می‌کند که این بی عدالتی از ظلم به مردم هم بدتر است.

تحقق صندوق مجازی جهت تجمیع بیمه‌ها تنها راهکار رفع مشکلات بیمه‌ای حوزه درمان

پزشکیان در ادامه مشکلات بیمه‌‌ها با وزارت بهداشت و درمان را یادآور شد و گفت: در این حوزه صندوق مجازی باید درست شود، در واقع الزامی برای ادغام صندوق‌های بیمه‌ای نیست، دغدغه تامین اجتماعی در رابطه هزینه سهم کارگران در بخش‌های دیگر بی‌ربط نیست، از این جهت به صورت مجازی صندوق‌ها باید ادغام شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تا زمانی که دولت برای بیمه‌ها منابع پایدار تامین نکند و از منابع بخشی برای بخش دیگر هزینه شود، دغدغه تامین اجتماعی بی‌منطق نیست، در قانون برنامه توسعه‌ای کشور نوشته شده بود که بیمه برای همه مردم باشد و دولت آن را پایدار کند اما تاکنون تحقق نیافته از این رو تنها به صورت مجازی می‌توان منابع صندوق‌های بیمه را مدیریت و مصرف کرد. در حقیقت اشکال کار دولت این است که دولت بسته خدماتی را به صورت جامع نمی‌بیند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار