فرمانده سپاه عاشورا مطرح کرد
فرمانده سپاه عاشورا در خصوص برنامه‌های تبریز 2018 با بیان انتقاداتی، گفت: در برنامه‌های سال 2018 تبریز آنگونه که باید به فرهنگ دفاع مقدس توجهی نشده است.
کد خبر: ۴۶۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 15 July 2017

سردار غلام عسگر کریمیان ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی حول محور شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی در استان آذربایجان‌شرقی بی‌نظیر است، اظهار داشت: در حقیقت سیاست کلی در استان هم افزایی، تعامل و همراهی و همکاری بوده هر چند در مباحثی شاید اختلاف نظرها و اختلاف دیدگاه‌هایی باشد اما در اصول همه بر تقویت هم تلاش کرده‌اند که یکی از مزیت‌های  آذربایجان‌شرقی و شهر اولین‌ها شهر تبریز است.

وی افزود: هماهنگی و همراهی که باید بین کمیسیون فرهنگی مجلس و دستگاه‌های ذیربط همچون وزارتخانه‌ها بوده باید با هماهنگی استان‌ها باشد چرا که یک نسخه واحدی برای کل کشور در کمیسیون فرهنگی و  وزارت نمی‌توان پیچید.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: حتی خود استان آذربایجان شرقی آذربایجان که یک استان پهناوری بوده در 4 محور  جغرافیایی دارای فرهنگ‌های متفاوت از یکدیگر بوده، در این زمینه آسیب‌شناسی و نیازسنجی جزو الزامات بوده است.

وی اضافه کرد: در بحث شناسایی عوامل سایش و افزایش معنویت و درجات فرهنگی در استان آذربایجان‌شرقی و آسیب‌شناسی و نیازسنجی جزو الزامات  اقدامات فرهنگی بوده و باید به آن توجه کرد.

کریمیان در ادامه در خصوص برنامه‌های تبریز 2018 با بیان انتقاداتی، گفت: در برنامه‌های سال 2018 تبریز آنگونه که باید به فرهنگ دفاع مقدس توجهی نشده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «این فرهنگ همانند گنجینه‌ای است آیا ما خواهیم توانست این گنجینه را استخراج کنیم» و اینکه «عده‌ای می‌خواهند نام و یاد شهدا فراموش شود و شما باید نگذارید» خاطرنشان کرد: ما به عنوان سربازان ولایت باید به این مهم توجه کنیم ما افتخارات بسیاری همچون سرداران بزرگ شهید باکری ها و دیگر شهدا را داریم.

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 فرصتی برای ایران و آذربایجان و تبریز بوده  تا این قهرمانان جهان اسلام را به دیگران بشناسانیم.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای آذربایجان و شهدای دانشجو و یادواره‌های شهدا در طول سال در استان جاری و برقرار است، همچنین 5 هزار یادواره شهید در سراسر استان حتی در دورافتاده ترین نقاط استان برگزار کردیم، تاکید کرد: امروز جبهه فرهنگی در استان تشکیل شده و کمیسیون فرهنگی مجلس می تواند با وضع قوانین تقویت کننده این جبهه را تقویت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار