کد خبر: ۴۶۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 16 July 2017
نورمحمد زاده اولین ناطق پیش از دستور با اشاره به اینکه فرهنگ اشرافیت بر ما اشرافیت یافته است، افزود، فردی که از صلح صحبت می کند خود در صلح نبوده است.

وی اضافه کرد، من در عملیات های زیادی حضور داشته ام و امروز از صلح صحبت می کنم؛ صلح نیز نتیجه جنگ است.

نور محمد زاده متذکر شد:در سخنان خود کارهای درست گذشته را نباید زیر سوال ببریم.

وی با تشریح ویژگی های تبریز اظهار داشت: هویت تبریز باید مشخص شود و بدانیم تبریز در چه هویتی قرار دارد، تبریز بیشتر به انسان دوستی مشهور است؛ جمعیت تبریز باید در حدود 3 میلیون نفر و وسعت آن تا صوفیان گسترش یابد؛ در موضوع فرهنگ انسان های فرهیخته را از یاد برده ایم؛ با تقویت انگیزه مالی در شورا اشتباه رفتیم؛ در صورتی که شورا محل توجه مسائل اجتماعی است آن را به ورطه فراموشی سپرده شد؛ به میزانی قدرت های داخلی و خارجی در شورا نفوذ کردند که نتوانستیم مستقل عمل کنیم.
 

ایرج شهین باهر دومین ناطق پیش از دستور با اشاره به اینکه اعضای شورا چهارم در تلاش بودند عملکرد 4 ساله خود را ارائه دهند، افزود، شورای دور چهارم اولین شورای 21 نفره و سه جناحه بود.

شهین باهر تصریح کرد: به علت 3 جناحه بودن شورا هر ساله نزدیک به 6 ماه وقت شورا در جهت تقسیمات تلف می شد.

رئیس کمیسیون عمران شورا با اشاره به خروجی تصمیمات شورای غیر تخصصی، اظهار داشت: تعیین محل ساختمان شورا علیرغم تاکیدات مبنی بر این که باغمیشه روی گسل است، اما در عین ناباوری رای آورد.

این عضو شورا یاد آور شد: شورایی که در بدترین شرایط مالی ملی کار کرد به مانند فردی در رودخانه متمتلاطم بود که تلاش می کرد در داخل کشتی نقاشی بکشد.

وی به حذف کمیسیون توافقات اشاره کرد و گفت ، حذف کمیسیون توافقات، حذف ضوابط فروشی و قانون فروشی بود.
 
ایرج شهین باهر تصریح کرد:4 سال از تغییر کاربری ها ممانعت کرده ایم، در اولین فعالیت شورا در مقابل اقدامات غلط شهرداری ایستادیم و 12 متر خاکبرداری میدان نظامی توانیر را پر کرده و با جلوگیری از تغییر کاربری به خصوص در حوزه فضای سبز از تغییر باغلار باغی نیز به مجتمع تجاری جلوگیری کردیم.

وی به اهمیت فضای سبز اشاره کرد و گفت: پارک ارم و تلاش در برای ایجاد فضای سبز در میامیار یکی دیگر از اقدامات شورای چهارم در خصوص افزایش فضای سبز است.

وی تاکید کرد: میارمیار را فضای سبز می کنیم.


رئیس اسبق نظام مهندسی استان تشریح کرد: در شورای چهارم بیش از 700 پروژه اجرا شده، و بیش از 1000 میلیارد برای مترو هزینه شده است.

وی با گلایمندی افزود: متاسفانه برخی اعضا شورا خودزنی می کنند.

شهین باهر متذکر شد: در بازدید از برخی پروژه ها، علیرغم اعلام حضور اعضای شورا، هیچکدام حاضر نشدند.

وی ادامه داد: 75 درصد پروژه آذربایجان انجام شده، و تا آخر مرداد 2 لاین و شهریور سومین لاین بهره برداری شده می شود؛ پنجاه درصد مقربه الشعرا اتمام یافته و تحکیم  لاین شمالی اتوبان نیز تکمیل شده است؛ همچنین پروژه همایش های بین المللی که 85 درصد آن تکمیل شده و تا پایان شهریور برای اولین با در کشور و برای 2018 قابل توجه است.

وی با از شورای پنجم خواستار شد: افزایش فضای سبز باید مورد توجه قرار گیرد، و از تراکم فروشی به علت زلزله خیز بودن ممانعت شود؛ خط یک مترو و 4 تراموا تکمیل شود؛ شهرک سلامت و توریست سلامت سازی مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز داشت: در جاسازی راه حل حاشیه نشینی است، و دراین راستا 200 واحد در ارم احداث شده است.

شهین باهر تاکید کرد: فضای سرمایه گذاری در شورای پنجم شفاف شود، و باید شورا به سرمایه گذار خوراک دهد نه اینکه سرمایه گذار به دنبال فراهم  کردن شرایط سرمایه گذاری درگیر شود.

وی از تغییرات و بی ثباتی در مدیریت شهرداری  گلایه کرد و امیدوار شد شورای پنجم مدیریت ثابت داشته باشد و مدیری که منصوب می شود اطمینان داشته باشد که لااقل 2 سال می تواند در حوزه مدیریت خود برنامه ریزی کند.

وی هشدار داد: دیوار بلند بی اعتمادی بین مردم و شهرداری بلند تر می شود؛ شهرداری باید برای مردم باشد و مردم احساس بیگانگی نکند.

شهین باهر ابراز کرد:  با توجه به اینکه شورای پنجم با یک دیدگاه هماهنگ و کمترین عوام فریبی وارد شورا شده اند، انتظار بر این است که نتایجی به مراتب بهتر از شورای چهارم دست یابند؛ شورای پنجم باید از تجربیات شورای چهارم استفاده کنند و بنده آماده هر گونه کمک از تجربیات خود برای شورای پنجم هستم.
 
 
در ادامه اعضای شورا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 دبیری: موارد توافقی در مصوبه یکسان سازی قرار دادها شفاف سازی شده و جزییات آن به اطلاع عموم برسد.

وی اضافه کرد، 4 سال است که حسابرسی شهرداری انجام نشده است و باید تا پایان شورای چهارم باید حسابرسی سال های 93 و 94 انجام شود.

آهور:با انتقال شهرداری منطقه یک، ساختمان این منطقه مکان مناسبی برای شورا خواهد بود.وی اضافه کرد: فاصله مناسب دوربرگردان باغ صبا لحاظ نشده و مردم با مشکل مواجه می شوند.

فخر آذر: پارک شمیم پایداری در تاریکی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

شهین باهر: اوتوبان کسایی اصلی ترین گذر جنوبی تبریز است، اتوبان مکمل برای کسایی احداث شود.

وی اضافه کرد: پل جاده سوم ترانزیتی و قراملک در سال 96 احداث شود.

باغبان: مترو به تنهایی با پیشرفت 81 درصدی خط یک و هزینه بیش از 1200 میلیارد تومانی برابر با پروژه های دیگر است.

بابایی: پروژه 42 متری با بیش از هزینه 60 میلیاردی عملا مسکوت مانده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد، شورای پنجم اغلب افراد سیاسی است و باید آمادگی لازم برای طرح پروژه های گره گشای تبریز را داشته باشیم.

چمنی: برای شهر تبریز مرکز همایش های بین المللی لازم است ولی کافی نیست، و باید ادامه برخی مسیر گشایی ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

شیاری: شهرداری تبریز به عنوان یک شهرداری ورشکسته به شهردار بعدی تحویل داده خواهد شد.

وی تشریح کرد: هر سال 3 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری است، و تحقق درآمد آن در حدود 50 درصد است؛ ضمنا حقوق پرسنل باید نسبت به سفرهای خارجی الویت داشته باشد.

درسخوان: علیرغم پیگیریهای مکرر پاسخی در خصوص قطع درختان مقابل استانداری دریافت نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار