تیم تراکتورسازی تبریز امسال برای شروع مسابقات لیگ برتر شرایط بسیار سختی روبه رو است و شاید یکی از سخت ترین فصل های تاریخ خود را تجربه کند.
کد خبر: ۴۶۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 16 July 2017
 تیم سوم لیگ برتر و نایب قهرمان جام حذفی این روزها پس از کنار آمدن با محرومیت از نقل و انتقالات بازیکنان  با مشکلات جدیدتری از جمله  جدایی مهره های تاثیرگذار، پارگی رباط صلیبی هادی محمدی، قرعه کشی سخت ابتدای فصل، ادامه وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه یادگار امام و نبود بازیکن در برخی پست های حساس رو به رو هستند تا کار سخت تر از آن باشد که مسولان این تیم ابتدا فکر می کردند.


در این مقطع که تیم قرمزپوش تبریزی نمی تواند به خاطر محرومیت فیفا بازیکن جدیدی جذب کند یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی سرمبیان سابق ذوب آهن در 2فصل اخیر کنار هم جمع شده اند تا تراکتورسازی را از این پیچ سخت لیگ برتر عبور دهند.


گل محمدی در ابتدای حضور در تراکتورسازی به باشگاه اعلام کرد به تمام مهره های فعلی نیاز دارد و دوست دارد همگی قراردادشان را تمدید کنند اما خالد شفیعی ، محمدرضا اخباری و سعید آقایی رفتنی شدند و  پیش از آنها ادینهو و کرار هم جدا شده بودند.


 عدم اجازه ورود تیم تراکتورسازی در یکی از جلسات تمرین به ورزشگاه لشکر که هر دو زیر مجموعه یک ارگان هستند مربی آرام تراکتوری ها را ناراحت کرد و از همه خواست تراکتورسازی را تنها نگذارند.


***


 19تیر، تیره روزی های تیم ترکتورسازی تکمیل شد و این تیم در قرعه کشی لیگ برتر با سخت ترین قرعه ممکن  رو به رو شد و ابتدا باید با قهرمان دو فصل قبل در گرمای 50درجه اهواز و سپس با قهرمان و نائب قهرمان فصل قبل بازی می کند.


***


وضعیت ورزشگاه یادگار امام دیگر نگرانی تراکتوری هاست که با وجود گذشت بیش از 14ماه از بازسازی چمن آن هنوز وضعیت ایده‌آلی ندارد و در این فصل سال در شرایط نامناسب قرار دارد و مشخص نیست بتواند تا پایان فصل پاسخگوی بازی های تراکتورسازی باشد یا نه!


چمن این ورزشگاه قرار بود شهریور سال گذشته به بهره برداری برسد ولی به علت مشکلات واردات چمن اعلام شد تا پایان فصل از چمن موقت  استفاده و همزمان چمن خزانه ی در ورزشگاه یادگار گاشته می شود و به محص پایان لیگ برتر چمن موقت با چمن خزانه تعویض می شود ولی خبری از گشت چمن خزانه نشد که نشد و  مسولان ورزش استان نه پاسخ تلفن هایشان را می دهند نه فکری به حال چمن می کنند.


***


بدترین خبر ممکن برای گل محمدی قطعا مصدومیت هادی محمدی مدافع تراکتورسازی در دیدار با تیم ملی امید بود تا این بازیکن به علت پارگی رباط صلیبی حداقل 6 ماه خانه نشین باشد.


***


مشکل دیگر پرشورها کارت های زرد و قرمز پرتعداد این تیم در فصل قبل بود که اگر این فصل هم تداوم داشته باشد، تراکتوری‌ها که با کمبود نفرات رو به رو خواهد کرد.


این تیم سال قبل با 69کارت زرد بدترین آمار را از این حیث در بین تیم های لیگ برتری داشت و پس از تیم های سقوط کرده ی ماشین سازی و صبا با 5 کارت قرمز هم محرومان زیادی روی دست مربی خود گذاشت.


***


اما گل محمدی مشکل دیگری هم دارد و در برخی پست ها با مشکل عدیده رو به رو است به خصوص در درون دروازه و دفاع وسط و میانه زمین.


تراکتورسازی محمدیان دروازه بان تیم امید، محمد امین بهرامی دروازه بان سابق تیم ملی جوانان را به همراه فرزین گروسیان دروازه بان دوم سال قبل را در اختیار دارد ولی هیچ کدام حتی یک ثانیه در لیگ برتر بازی نکرده‌اند.


در دفاع وسط بعد از جدایی شفیعی،  عدم بازگشت بنگر و مصدومیت محمدی به نظر دست تراکتورسازی بسیار خالی است و تنها عارف آقاسی و مهدی زاده را در اختیار دارد. عارف آقاسی اواخر فصل گذشته دقایقی برای تراکتور به میدان رفت اما مهدی زاده تجربه بیشتری دارد و سال گذشته 1300 دقیقه و در 20 مسابقه به میدان رفته است.


در دفاع راست ایران پوریان باتجربه حضور دارد و نفر دوم امیر نصرآزادانی بازیکن جوان تراکتوری ها است. در دفاع چپ محمد نادری با پایان قرارداد قرضی خود در نساجی به تراکتورسازی بازگشته و با دست مصدوم آماده شروع بازی هاست. محمد مسلمی پور نیز دیگر دفاع چپ جوان سرخپوشان تبریزی محسوب می شود.


در پست هافبک، کیانی باید مراقب باشد که مثل سال گذشته کارت های متعدد زرد و قرمز نگیرد و وضعیت عشوری که سال گذشته از لیست خارج شد مشخص نیست. محمد نوری هم دیگر بازیکن میانی تراکتوری هاست.


***


در این شرایط نامناسب تیم این هواداران تراکتورسازی هستند که باید عیار خود را بسنجند و مشخص کنند پرشورها می توانند در روزهای سخت حامی تیمشان باشند و از آزمون وفاداری سربلند بیرون بیایند؟

 

بهمن جهدی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :