ایرنا - معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هجمه های سنگین و بی وقفه دشمنان داخلی و خارجی و برخی ناآگاهان به سپاه قابل تامل و توجه است.
کد خبر: ۴۶۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 16 July 2017
سردار علی اکبر پورجمشیدیان شنبه شب در یادواره شهدای دانشجوی طرح ولایت آذربایجان شرقی، اظهار کرد: برای مقابله با این حملات که بیشتر متوجه ماموریت های سپاه است، باید نسبت به رفع برخی ابهامات و ماموریت های انجام شده، اقدام کرد.
وی افزود: باید از این این افراد پرسید که جرم کسانی که رفتند و امنیت ایجاد کردند تا شما در امنیت باشید، چیست؟
 
 
پورجمشیدیان گفت: زمانی که امام خمینی(ره) فرمان تشکیل سپاه پاسداران را دادند، دقت و اشراف داشتند و با وجود اینکه دستگاه های نظامی و امنیتی در کشور وجود داشت امام (ره) فرمان تشکیل سپاه پاسداران را صادر کردند.
 
 
وی اضافه کرد: اگر امام (ره) قصدشان تقویت بنیه امنیتی و نظامی بود، می فرمودند جوانان انقلابی وارد ارتش و دیگر دستگاه ها شوند، اینکه ایشان فرمان تشکیل سپاه را دادند نیتی فراتر از حوزه های انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی داشتند.
 
 
وی با بیان اینکه مسایل نظامی محدود به شرایط خاصی است، یادآور شد: پس از اتمام جنگ عده ای تصور می کردند حال که جنگ تمام شده چرا نیروی نظامی داشته باشیم و هزینه شود؟ و می گفتند ارتش و سپاه را ادغام کنیم، اما اولین کسی که با این حرف مخالفت کرد بنیانگذار جمهوری اسلامی و سپس مقام معظم رهبری بودند.
 
 
پورجمشیدیان ادامه داد: اینکه سپاه پاسداران در عرصه های مختلف و در مواقع لزوم وارد می شود به تشخیص خودش نیست و خودسرانه فرماندهان سپاه این کار را انجام نمی دهند.
وی افزود: سپاهیان ورود در عرصه مسایل فرهنگی، سیاسی، بصیرت افزایی افکار عمومی، سازندگی و حوزه های اقتصادی را از وظایف خود می دانند.
 
 
پورجمشیدیان یادآوری کرد: این جزو قانون است که در زمان صلح امکانات و تجهیزات نیروهای مسلح باید در خدمت سازندگی و عمران کشور قرار بگیرد و این نص قانون اساسی و سرمایه کشور است.
وی گفت: آیا نیروی متخصصی که زمان دفاع مقدس 13 کیلومتر پل روی باتلاق هور و هویزه زد را باید کنار بگذاریم و خارجی ها را بیاوریم؟ این با منطق و تفکر انسان عاقل به هیچ عنوان سازگاری ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :