در جمع مدیران تامین اجتماعی مطرح شد
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اخطار می دهیم اگر ظرف 10 روز وضعیت کارخانه های بدون مدیر استان مشخص نشود خودمان وارد عمل می شویم.
کد خبر: ۴۶۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 16 July 2017
به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در دیدار مدیران سازمان تامین اجتماعی با وی افزود: گله مندم از کسانی که در تهران نشسته اند و مسئولیت واحدهای تولیدی مربوط به سازمان تامین اجتماعی استان را عهده دار هستند.
وی ادامه داد: بیش از یکسال است که با آنها مکاتبه کرده و حتی به صورت حضوری و تلفنی با آنها صحبت کرده و تذکر داده ایم، ولی هیچ کدام مفید حال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اخطار می دهیم اگر ظرف 10 روز وضعیت کارخانه های بدون مدیر استان مشخص نشود خودمان وارد عمل می شویم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از یکسال است که با آنها مکاتبه کرده و حتی به صورت حضوری و تلفنی با آنها صحبت کرده و تذکر داده ایم ولی هیچ کدام مفید واقع نشده است، اضافه کرد: چگونه می شود بگوییم تامین اجتماعی و حمایت از مستمری بگیر ولی از طرفی دیگر کارخانه ای که ای کارگر دز آن سهم دارد و کارخانه تحت پوشش این سازمان هشت ماه بدون مدیرعامل بماند.

وی اظهار کرد: کارخانه ای که مدیرعامل ندارد یعنی به سمت فروپاشی می رود مگر می شود یک کارخانه هشت ماه مدیرعامل نداشته باشد، چقدر معاونت اقتصادی استان باید برای واحدهای تحت پوشش تامین اجتماعی  کمیسیون کارگری تشکیل دهند یا برای واحدی مدیری انتخاب می کنند که مدیر پروازی است، در تهران نشسته و  ماهی یکبار یا هفته ای یکبار می آید که بیشتر وقت هم به مسایل پذیرایی  و دیدار از مدیر ختم می شود

جبارزاده تاکید کرد: مدیر کارخانه باید دوش به دوش کارگر در خدمت تولید باشد در سال تولید و اشتغال کارخانه بدون مدیر قابل قبول ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی نیست و این آخرین تذکر است

وی ادامه داد: باز هم ضمن رضایت از مجموعه تامین اجتماعی استان تاکید میکنیم آنهایی که در تهران نشسته اند و مسوولیت این کارخانه ها به عهده آن ها است متاسفانه  این اختیارات واگذار هم نمی شود، اگر فرصت و حال اداره کردن واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی را ندارید به مدیران غیرتمند استان واگذار کنید تا بدانیم که چگونه اداره میکنند.

استاندارآذربایجان شرقی گفت: این اخطار را امروز دادیم اگر در فاصله یک هفته و 10 روز مدیری انتخاب نشود با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای کارخانجات بدون مدیرعامل سرپرست انتخاب خواهد شد و خودمان اداره میکنیم و اجازه ورود به افراد که خارج از استان به عنوان مدیری پروازی و میهمان می آیند نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: از رسانه ها هم می خواهیم به صورت محکم گله مندی شدید مدیریت ارشد استان از کسانی که امروز در استان نسبت به سهام کارگران در بخش ها و کارخانجات مختلف بی تفاوت هستند را منعکس کنند.

 جبارازده گفت: همانطور که به فکر درمان و معلولیت کارگران هستیم حفظ سهام و حق و حقوق کارگران نیز وظیفه ما بوده، لذا این اخطار و تذکر آخر است، از مکاتبات و پیگیریهای تلفنی و حضوری خسته شدیم.

وی ادامه داد: چطور می شود سرم سازی تبریز در اوج نیاز کشور به سرم چندین ماه بدون مدیر مانده و از طرفی می گویند سرم در کشور پیدا نمی شود از طرف دیگر کارخانه را چون بی سرپرست مانده خط تولید آن را تعطیل میکنند.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد:  ضمن اینکه حمایت می کنیم از کارخانه و حتما باید کارخانه را به شرایط استاندارد برسانند این مورد قبول نیست که تعطیل شود.

وی ادامه داد: همچنین کارخانه سیمان صوفیان واحدی است که در به در به دنبال مدیر و فردی هستیم که با آن در مورد مسایل و مشکلات کارگری کارخانه صحبت کنیم، مگر می شود مدیر در  ماه یکبار به تبریز بیاید و آن هم بیشتر وقتش هم در هتل و به دیدارها صرف می شود، درصورتی که باید مدیر کارخانه سیمان  باید لباس کار بپوشد و دوش به دوش کارگر کار کند.

جبارزاده تاکید کرد: در حالی که  مدیریت ارشد استان باید جوابگوی مسایل و مشکلات کارگران این کارخانه شده، مدیر آن در تهران مدیریت می کند.

وی تصریح کرد: این اخطار 10 روزه اگر تحقق نیابد ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی تشکیل و به موضوع راسا ورود کرده و تصمیمات لازم  برای دفاع از حق و حقوق کارگران را خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار