نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اوقاف می‌گوید؛ مسؤولیت مساجد با ماست، سازمان تبلیغات نیز به امور انجمن‌های اسلامی مساجد رسیدگی می‌کند، بسیج هم پایگاه مقاومت دارد، ارشاد اسلامی نیز کانون فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد را بر عهده دارد، واقعا معلوم نیست که متولی اصلی مساجد کیست؟
کد خبر: ۴۶۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 16 July 2017
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسؤولیت‌های سنگینی بر عهده دارد، برخی از وظایف این وزارتخانه با نهادها و سازمان‌های دیگر، در یک راستا قرار دارد.

وی با بیان اینکه موازی‌‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ به ویژه در استان‌ها باید برطرف شود، گفت: فعالیت‌‌های قرآنی نیز جزء موازی‌کاری‌هایی است که از سوی نهادهای مختلف، ارشاد، اوقاف، تبلیغات اسلامی و ... صورت می‌گیرد، اما کسی نیست که تمام این نهادها را هدایت کرده و در یک راستا قرار دهد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اوقاف می‌گوید مسؤولیت مساجد با ماست، سازمان تبلیغات نیز به امور انجمن‌های اسلامی مساجد رسیدگی می‌کند، بسیج هم پایگاه مقاومت دارد، ارشاد اسلامی نیز کانون فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد را بر عهده دارد، واقعاً معلوم نیست که متولی اصلی مساجد  کیست؟ قطعاً باید هماهنگ‌کننده میان این نهادها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات مساجد باید از سوی یک نهاد واحد پیگیری و برطرف شود، گفت: انتظار داریم در سطح عالی نظام چاره‌ای به این امر اندیشیده شود، بودجه فرهنگی کشور به قدری اندک است که دیگر جایی برای موازی‌کاری و هدر رفت منابع مالی وجود ندارد.

حجت الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر انتقال مفاهیم ارزش‌های دینی در قالب هنرهای نمایشی از جمله تئاتر، گفت: طبیعی است که همه جوانان در مساجد حضور نمی‌یابند، اما باید برای جذب چنین جوانانی به مسائل اعتقادی و دینی از زبان هنر بهره گرفته شود.

وی افزود: درست است که کتابخانه‌ها از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شوند اما بحث اعطای مجوز و چاپ کتاب در اختیار وزارت ارشاد است، از سوی دیگر متأسفانه فرهنگ کتابخوانی در کشور بسیار ضعیف است در این زمینه باید نسبت به تجهیز کتابخانه‌های استان به کتب خوب، به‌ روز و مفید اقدام شود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت و کنترل بر فضای مجازی، گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود، انتظار داریم فعالیت سایت‌های اینترنتی نیز با اشرافیت کامل مورد نظارت قرار گیرند. بسیاری از سایت‌ها وجود دارند که عنوان خبری دارند اما در اصل مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار