فارس:مسؤول دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی گفت:مرجعیت شیعه عصاره همه نظام هستی بوده و این مرجعیت شیعه به قدری عظیم است که درخشش عظیمی را برای جهان تجلی کرده است.
کد خبر: ۴۶۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 16 July 2017
 حجت‌الاسلام شیخ سعید جوادی آملی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر مرجعیت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در تبریز اظهار داشت: اینجا تبریز، میدان حماسه، خوبی‌ها و سرداران و عالمان دینی است.

وی با بیان اینکه این جلسه، جمع مشاهیر و علمای دینی است، گفت: برای احیاء فرهنگ مرجعیت این مراسم برپا شده است که دور از انتظار از شهر اولین‌ها نیست.

مسؤول دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی بیان کرد: امروز سلام پدرم را به خطه آذربایجان دارم که قبل اعزام به این سفر سلام و دعای خود را به شما ابلاغ کرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال با آفرینش گیتی شگفتی بزرگ آفرید، گفت: وقتی خدای عالم به نظام کیهانی قسم یاد می‌کند،این قسم بزرگی است.

حجت‌الاسلام جوادی آملی خاطرنشان کرد: در کنار این عالم بزرگ خداوند متعال موجودی آفرید که بعد از خلقت به خود تبریک گفت و این موجود انسان است که احسن المخلوقین نام دارد.

وی افزود: هیچ موجودی به عظمت انسان در نظام هستی نیست ولی اگر این انسان در یک نظام تنیده بنا به حیات اجتماعی داشته باشد و بنا باشد در نظام اجتماعی خود راه صحیح پیدا کند، نیاز به یک صراط دارد.

حجت‌الاسلام جوادی آملی با تاکید بر اینکه قرآن کتاب برتر بوده که شایسته انسان برتر است و تمام حقایق هستی را درون خود داشته و برای هدایت انسان است، گفت: وجود انسان کاملی مانند پیامبر برای ساماندهی انسان‌ها پدیده‌ای است که نمونه نداشته و خداوند به وجود ایشان قسم خورده و نام شریفش را در کنار نام خود یاد می‌کند.

مسؤول دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی با استناد به بیانات آیت الله جوادی آملی در خصوص اینکه قرآن یک کتاب بوسیدنی است، بیان کرد: مرجعیت شیعه عصاره همه نظام هستی بوده و این مرجعیت شیعه به قدری عظیم است که درخشش عظیمی را برای جهان تجلی کرده است.

وی با درود به تبریز که شهر علما و زاهدان بزرگ است، گفت: باید مرجعیت شیعه به جایگاه خود برگردد و تقویت این دین و مکتب نیاز به توجه دارد.

مسؤول دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی خاطرنشان کرد: عالمان دینی، وحی، حکمت و کرامت، عرفان از جایگاه مرجعیت شناخته می‌شود و همه منتظر هستند که چه سخنی از مرجعیت شیعه بیرون می‌آید که چراغ راه خود کنند.

وی با تاکید به احیاء شخصیت آیت‌الله بروجردی که فروغ اسلام را جهانی کرد و مرجعیت شیعه را زنده کرد، گفت: باید این جایگاه و نشر مرجعیت شهرها برای تمام شهرها برگردد.

مسؤول دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه در بخش‌های اقتصاد، فرهنگ، مناسبت‌های اجتماعی و حقوق بشر از جایگاه مرجعیت حرف شنوی داشته باشند، ابراز کرد: شیعه با 2 بال قرآن در حال حرکت است و اگر ۴۰ سال گذشته علامه طباطبایی تفسیر المیزان داشته، اکنون شاگرد ایشان کتاب تفسیر «تسنیم» را در ۸۰ جلد منتشر کرده است.

وی افزود: انسان‌های دریادل همانند علامه طباطبایی و جوادی آملی هستند که درّ گرانبهای دین را نشان می‌دهند.

مسؤول دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر اینکه اگر استحکام جامعه اسلامی و پیشرفت توسعه ملت را انتظار داریم، باید بیت مرجعیت را در حد و شأن خود اداره کنیم، گفت: این دفتر که تاسیس شده برای شخص نیست بلکه مردمی است؛ زیرا ایشان در یک روستایی در حال تدوین یک تفسیر است.

مسؤول دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی اذعان داشت: بیش از ۲۰۰ اثر از آثار علمی و ۲۰ جلد کتاب تفسیر موضوعی از جوادی آملی وجود دارد که میراث شیعه خواهد بود.

وی متذکر شد: جوانان با عشق و علاقه آثار علما را می‌طلبند و نسبت به آنها عشق می‌ورزند و با فراهم‌سازی پایگاه نشر کتب در تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام جوادی آملی بیان کرد: علم برای علم کمال نیست، بلکه علم برای قرار دادن انسان در مسیر عبودیت و اتصال دست انسان به اهل بیت و قرآن است و خلاف آن شرک محسوب می‌شود.

وی به حضور مؤثر عالمان و روحانیت در سراسر کشور گفت: باید نیاز جامعه شناسانده شود و برای احیاء فرهنگ مرجعیت اصیل تلاش کرد.

مسؤول دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی تاکید کرد: دفاتر مرجعیت باید قلعه و دژ اسلام باشد و مردم به راحتی به آن تکیه کنند و همه اقشار برای تقویت شیعی جهت گسترش اندیشه‌های والا تلاش کنند.

وی یادآور شد: الان خاورمیانه شاهد رشد شیعیان است که منتظر چراغ راه صحیح مرجعیت است.

مسؤول دفتر آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه برای احیاء مرجعیت شیعه همت عظیم لازم است، بیان کرد: اگر در قم دفاتر تحقیق زیادی وجود دارد، زیر سایه مرجعیت است.

وی گفت: هر چیزی که باعث رشد مرجعیت شیعه شود یک امر مثبت و الهی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار