تسنیم:ده‌ها تن پرتقال ذخیره‌ شده در سردخانه‌های شهرستان مرند در تیرماه سال جاری به علت فاسدشدن در بیابان تخلیه شدند.
کد خبر: ۴۶۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 16 July 2017
با انتشار تصاویر تخلیه ده‌ها تن پرتقال فاسد شده در بیابان‌های شهرستان مرند در فضای مجازی و رسانه‌های محلی این موضوع ابعاد گسترده‌تری یافت.

اسفندماه سال گذشته فرماندار مرند در بازدید از نحوه واردات پرتقال از کشور ترکیه به استان و ذخیره‌سازی در سردخانه‌های مرند از تنظیم قیمت میوه شب عید از واردات حدود 5 هزار تن پرتقال با 250 دستگاه خودرو ترانزیتی از مرز ترکیه به این شهرستان خبر داد.

بر اساس این گزارش مقرر بود این پرتقال‌ها در بازار مرند و سایر شهرها تزریق‌شده و مورداستفاده مردم قرار گیرد اما متأسفانه با گذشت چندین ماه از ذخیره‌سازی اینک این میوه‌ها فاسد شده و جایی جز سینه بیابان ندارند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مرند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مرند گفت: فاسدشدن این پرتقال‌ها به جهاد کشاورزی شهرستان مربوط نیست چراکه ذخیره‌سازی این حجم میوه یک فرآیند ملی بوده و به علت واردات از ترکیه صرفاً در مرند ذخیره گردید و تزریق آن دست ما نبود.

رحمانی افزود: بااین‌وجود طی ماه‌های اخیر چند مورد تذکر به نهادهای ذی‌ربط انجام دادیم تا در این خصوص کاری کنند.

در پی این واقعه تأسف‌بار نماینده مردم تبریز در مجلس نیز واکنش نشان داده و گفت: قطعاً موضوع فاسدشدن پرتقال‌های وارداتی در دو سردخانه «امیر» و «کلانتری» مرند را به کمیسیون کشاورزی ابلاغ کرده و پیگیر موضوع خواهم بود.

زهرا ساعی اذعان داشت: سود کلانی در واسطه‌گری وجود دارد که با واردات میوه یا سایر اقلام آن‌ها را در سردخانه گذاشته و در شرایط مناسب به بازار با مبالغ بالا عرضه کنند و دریغا از این ضربه سنگین که به اقتصاد کشور زده شد و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه محصول پرتقال در بهترین شرایط انبارداری نیز حداکثر 3 تا 4 ماه قابلیت نگهداری دارد و پس‌ازآن از بین می‌رود لذا انتظار مردم این است مسببین این کوتاهی تأسف‌بار معرفی و مورد بازخواست قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :