شهردار تبریز با بیان این‌که بار اصلی «تبریز 2018» بر دوش شهرداری تبریز است، گفت: وقت، توان و تمرکز مدیران شهرداری باید معطوف تدارک این رویداد مهم و بین‌المللی شود.
کد خبر: ۴۶۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 17 July 2017
 صادق نجفی در جمع شهرداران، معاونان و مدیران شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرداری تبریز، علاوه ‌بر ماموریت‌های احصا شده‌ی خود، به طور جدی وارد ساز و کار مدیریت گردشگری و فرهنگی شهر شده و انتظارات متفاوتی را در کشور رقم زده‌است.
 
وی با اشاره به این ‌که کاستی‌‌های تبریز 2018، بیش از هر مجموعه دیگری، به شهرداری نسبت داده خواهد شد، ادامه داد: متاسفانه معضلات کلان مدیریت کلان‌ شهرها و وضع قوانین محدود کننده، درآمدهای شهرداری‌‌ها را محدود کرده ‌است، با این حال، فارغ از صحیح‌بودن یا نبودن انتظاراتی که از شهرداری تبریز ایجاد شده، در مقطع فعلی، با تمام توان در کنار مدیریت استان قرار گرفته‌ایم.
 
وی با تاکید بر اهمیت موضوع  درآمدهای پایدار بیان کرد: مدیران مناطق باید وصول مطالبات شهرداری، حمایت از برنامه‌های سرمایه گذاری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ قوانین درآمدزا را در دستور کار قرار داده و بیش از هر دوره‎ی دیگری،  اصول صرفه‌جویی و مدیریت هزینه را در برنامه‌های اجرایی تقویت کنند.
 
نجفی آراستگی و زیبایی شهر را مهم‌ترین افتخار و اعتبار شهرداری خواند و گفت: این جایگاه ویژه باید با تقویت برنامه‌های تنظیف، فضای‌سبز و زیباسازی، مورد صیانت قرار گیرد و نباید اجازه داد وقفه‌های جزئی، تحت‌تاثیر بزرگنمایی‌های غیرمنصفانه قرار گیرد.
 
شهردار تبریز با تاکید بر این‌که پرداخت به موقع حقوق کارگران، باید اولویت مالی حوزه‌های مختلف شهرداری باشد، افزود: در مقابل همت ویژه‌ای که پاکبانان و عموم کارگران به کار بسته‌اند، حداقل انتظار این است که حقوق این عزیزان، با کمترین تاخیر پرداخت شود.
 
وی بر لزوم تقویت روشنایی در معابر و بوستان‌ها تاکید کرد و گفت: مطابق بازدید‌هایی که داشته‌ایم، منطقه دو و بخش‌هایی از مناطق یک، پنج و هفت در روزهای اخیر، اقدامات مهمی در این مورد انجام داده‌اند که قابل‌تقدیر است؛ انتظار می‌رود برنامه‌های نورپردازی در ورودی، مرکز و بافت‌های تاریخی و فرهنگی شهر نیز تقویت شود.
 
وی عنوان کرد: اقدامات عملیاتی سطح شهر، بدون مناسب‌سازی محیطی کامل نیست و باید جزئیات اجرایی طوری باشد که تمام شهروندان، از جمله جانبازان، معلولان و افراد کم توان قادر به بهره‌برداری از آن باشند.
 
شهردار تبریز با اشاره به افزایش دستفروشی و سد معبر در برخی مناطق خاطرنشان کرد: دستفروشی، موضوعی است که در همه‌‌جای دنیا شایع است و بسترسازی منسجم و شکیل برای فعالیت دستفروشان باید با حسن رفتار و پرهیز از هر گونه تنش‌آفرینی همراه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار