کارشناس آمار جمعیتی ثبت احوال استان خبر داد:
جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان سه شنبه 27 تیر در محل ساختمان استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 18 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، محمدی کارشناس آمار جمعیتی ثبت احوال استان در ارائه گزارش سازمان ثبت احوال استان خبر داد:69731 ، 21903 عدد به ترتیب تعداد ولادت و فوت ثبت شده استان در سال 95 است.
وی تشریح کرد:ولادت و فوت ثبت شده استان برای 3 ماهه اول 96 به ترتیب، 17244و 5447 واقعه است؛ و همچنین تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده استان برای 3 ماهه اول 96 به ترتیب 8966 و 2012 واقعه بوده است.
 
استان سیستان بالاترین و گیلان پایین ترین نرخ میزان رشد جمعیتی در کشور و رتبه آذربایجان‌شرقی کمتر از میانگین کشوری است؛ همچنین چار اویماق بیشترین و اسکو کمترین رشد جمعیتی را در استان دارند.

وی اضافه کرد:گیلان بیشترین و البرز کمترین درصد فوتی کشوری و آذربایجان شرقی در رده سوم قرار دارد؛ همچنین هریس بیشترین و اسکو کمترین درصد فوتی استانی را دارند.

محمدی با اشاره به اینکه نسبت ازدواج به طلاق استانی در سال 95 ،3/9 است، افزود:
خراسان بیشترین و سمنان کمترین نرخ ازدواج ثبت شده کشوری و همچنین چار اویماق بیشترین و اسکو کمترین نرخ ازدواج استانی را دارند؛ همچنین بیشترین میانگین ازدواج و طلاق در بخش تحصیلاتی دیپلم و پیش دانشگاهی است.

وی افزود، گیلان بیشترین و سیستان کمترین نرخ طلاق کشوری را دارند؛ همچنین تفاوت سنی 5 سال و هم سن بودن بیشترین میانگین ازدواج است.

محمدی ابراز کرد: نام های زهرا، فاطمه و ابوالفضل و علی بیشترین میانگین نام استفاده شده برای متولدین استان در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

وی متذکر شد: کارت ملی های صادره سال 90 تا پایان امسال منقضی می شودو باید برای دریافت کارت هوشمند اقدام شود؛ 1217125 کارت هوشمند صادره استان تا به امروز بوده و هزینه تمام شده صدور کارت هوشمند 31 هزار تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :