کد خبر: ۴۶۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 19 July 2017
رییس خانه احزاب ایران با اشاره به اینکه 251 حزب سیاسی دارای شناسنامه و هویت در ایران اسلامی وجود دارد گفت: از این احزاب تنها 50 حزب فعال می باشند.

 قدرتعلی محتشمیان شامگاه سه شنبه در نشست دبیران احزاب خوزستان با معاون سیاسی وزیر کشور در استانداری اظهار کرد: متاسفانه عمده فعالیت احزاب سیاسی کشور نیز در زمان انتخابات انجام می شود و این در حالی است که جامعه نیازمند فعالیت مستمر و مداوم احزاب سیاسی است.
محتشمیان یادآور شد: در اوایل انقلاب فقط یک جریان اصولگرایی شامل حزب جمهوری اسلامی، حزب موتلفه اسلامی و روحانیت مبارز فعالیت داشتند که پس از مدتی جمعی از روحانیون نزد امام رفتند و سپس مجمع روحانیون مبارز شکل گرفت و جریان اصلاح طلبی در کشور رونق پیدا کرد و پس از آن احزابی چون کارگزاران و همبستگی نیز تشکیل شدند.
وی افزود: در مجلس پنجم به همراه 37 نماینده دیگر بیانیه ای تهیه کردیم و خواستار شکل گیری جریان اعتدال و مستقل در کشور شدیم که خدمت مقام معظم رهبری رفتیم و ایشان موافقت کردند و فرمودند خیر دنیا و آخرت در این است که آزاد و مستقل باشید.
رییس خانه احزاب ایران افزود: مقام معظم رهبری که خودشان دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بودند حزب را قبول داشتند و نیز افرادی چون مرحوم هاشمی رفسنجانی آن را می‌پذیرفتند و از احزاب با عنوان ضربه گیر نظام یاد می کردند.
محتشمیان یادآور شد: در دولت اصلاحات خانه احزاب شکل گرفت که 14 نفر موسس داشت اما در دولت نهم و دهم تعطیل شد چرا که در این دوره اعتقاد به احزاب کمرنگ شد اما پس از سر کار آمدن دولت یازدهم شعار فعالیت دوباره خانه احزاب باز مطرح شد.
وی افزود: خانه احزابی که اکنون و در این دولت شکل گرفته در برگیرنده سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در کنار یکدیگر است تا بتوانند با برادری و احترام به یکدیگر در کنار هم فعالیت کنند.
رییس خانه احزاب ایران تاکید کرد: احزاب در انتخابات ریاست جمهوری و تشویق مردم برای حضور پای صندوق‌های رأی نقش به سزایی ایفا کردند.
در ادامه این برنامه خانه احزاب خوزستان گشایش یافت و طی انتخاباتی از سوی دبیران احزاب مختلف فعال در استان شورای اجرایی خانه احزاب خوزستان تعیین شد.
استان خوزستان ششمین استان پس از استان های خراسان، گیلان، زنجان، سمنان، یزد است که خانه احزاب آن گشایش یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار