امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: اختلاف افکنی، دوقطبی سازی و تضعیف نظام اصلی‌ترین هدف شوم آمریکا در منطقه بوده و ولایت فقیه و نهادهای بسته به نظام و رهبری را هدف تهاجمات کور خود قرار داده‌اند.
کد خبر: ۴۶۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 21 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه امروز تبریز در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به جمع فلسطینیان جلوی مسجد الاقصی، اظهار داشت: تجمع فلسطینیان نشان از وحدت بین مسلمانان و احقاق حق آنها بوده که به وحدت و حمایت بین تمام کشورهای مسلمان نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن اول ذی القعده و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)و نام گذاری این روز به نام دختر و آغاز دهه کرامت، ادامه داد:یکی از برکات انقلاب اسلامی، ایجاد جامعه‌ای اسلامی با الگوبرداری از زندگی حضرت زهرا(س) و سایر زنان برجسته اسلام بوده، این زنان بر جامعیت کشور اثر داشته اند و در همه عرصه ها نمونه‌ و اثرات بزرگی را برجای گذاشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) در رابطه با پنج  محور و رکن دین الهی، گفت: حج جزو واجبات بوده و ترک عمدی آن از جانب پروردگار کفر محسوب می‌شود.

وی افزود: حجاجی که به سفر حج اعزام خواهند شد سفیر فرهنگی کشور هستند و خود را گرفتار مسائل دنیوی در آن سفر بزرگ نکنند.

نماز جمعه قلب فرهنگی، پایگاه مقاومت، پایگاه هدایت و رهبری و مردم و دارای بسیار اهمیت در جامعه اسلامی است

امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ ، بیان کرد: نماز جمعه قلب فرهنگی، پایگاه مقاومت، پایگاه هدایت و رهبری و مردم و دارای اهمیت بسیاری در جامعه اسلامی بوده که باید برای برپایی هر چه بهتر آن تلاش کرد.

وی افزود: باید امنیت و ترافیک روان نماز جمعه فراهم شود ولی نباید دل نمازگزاران رنجیده شود زیرا تماس‌های زیادی مبنی بر گلایه از برپایی نماز جمعه به بیت شده است.

خطیب جمعه تبریز به نقش آیت الله مشکینی در برپایی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: شهدای محراب زیادی در کشور ایران وجود دارد که یاد همه آنها باید گرامی داشته شود.

حجت الاسلام آل‌هاشم هشت نکته در رابطه با تحریم‌های جدید آمریکا را بیان کرد و گفت: آمریکا با تحریم‌های جدید، هدف مهار و براندازی نظام جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن مردم و مسوولان و رهبری انقلاب اسلامی را با قدرت دنبال می‌کند.

وی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورمان، بیان کرد: سخنان مداخله جویانه و وقیحانه وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر براندازی نظام جمهوری اسلامی بود که اخیرا به زبان آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: همچنین سخنان مداخله جویانه وزاری امور خارجه و دفاع آمریکا در رابطه با سپاه نیز دیگر پررویی‌های امریکایی‌ها ؛ غافل از آنکه سپاه به عنوان حافظ نظام اسلامی همانند ارتش، بسیج مرکز عزت و افتخار ایران بوده و همواره از حمایت مردم برخوردار است

وی ادامه داد: اختلاف افکنی، دوقطبی سازی و تضعیف نظام اصلی‌ترین هدف شوم امریکا در منطقه است و نهاد ولایت فقیه و نهاد وابسته به نظام و رهبری را هدف تهاجمات کور خود قرار داده‌اند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه گروه‌های معاند و مخالف اسلامی و منافقین کوردل در راستای تضعیف ملت ایران همانند جنایت سال‌های گذشته خود هستند، افزود: منافقین کور دل اکنون نیز دشمن درجه یک ایران بوده و در تلاش افزایش تحریم آمریکا علیه ایران هستند؛ منافقین بدانند بیش از گذشته نزد ملت ایران ذلیل بوده و ذلیل تر هم خواهند شد و وجهه و چهره خود در نزد مردم را با جنایت و دشمنی های علنی علیه ایران و داددن دست دوستی با دشمنان ایران به نمایش گذاشته اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سعی کنیم هیچگاه سرمان را گرم دنیا نکرده و برای آخرت خود توشه‌ای داشته باشیم، گفت: تقوا، پیروی از انبیا الهی، عفو و گذشت و در نهایت قرض الحسنه از عوامل مغفرت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان به عبادت و اثرات بخشنده این کار اشاره کرد و گفت: هر چقدر عبادت مومن زیاد باشد مورد مغفرت پرودگار متعال قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید به پرهیز از گناهان کبیره در جامعه، بیان کرد: انسان باید تلاش کند به هیچ وجه دچار گناه کبیره نشود تا مورد رحمت و مغفرت پرودگار الهی قرار گرفته و مورد بخشش قرار گیرد.

حجت الاسلام آل هاشم جهاد در راه خدا را راهی برای رسیدن به مغفرت خداوند دانست و گفت: فردی که با جان و مال خود در راه خدا جهاد کند جزو مومنینی خواهد بود که در رحمت الهی غرق خواهد شد.

وی بیان داشت: برخی افراد گمان می کنند هر چقدر دعا می کنند مورد پذیرش درگاه الهی قرار نمیگیرد در حالیکه اینگونه نبوده و دعا و استغفار مانند تیراندازی است که اگر مورد پذیرش قرار نگرفته یعنی آن  تیرانداز تیری در کمان خود ندارد.

نماینده ولی فقیه در پایان با عرض تسلیت به تمام شیعیان به مناسبت سالروز شهادت امام ششم شیعیان، گفت: امام جعفر صادق (ع) امام و احیاگر مکتب تشیع در جهان اسلام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :