نود- در روزهای گذشته خبر حضور ناظران آلمانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران توجه ها را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۴۶۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 22 July 2017
اینکه چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک سال گذشته از ناظران اروپایی برای بررسی وضعیت باشگاههای آسیایی استفاده می کند در نوع خودش جالب به نظر می رسد.

ظاهرا تخلفات ناظران آسیایی قبلی در مماشات با باشگاههای کشورهای مختلف، صحه گذاری بر سندسازی ها و تایید عجیب و غریب برخی باشگاهها در مسایل مالی و زیرساختی باعث شده تا کنفدراسیون فوتبال آسیا از ناظران اروپایی که معمولا اهل چنین زد و بندهایی نیستند بیاورد.

در همین باره و پس از حضور ناظران آسیایی در تهران، چندین بحث مورد توجه آنها قرار گرفته است. بحث بدهی مالیاتی و بحث فرارمالیاتی و بحث داشتن طلبکاران بیشمار باعث شده تا آنها  در نهایت به حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ هشدار بدهند که با ادامه روند فعلی جلوی حضور نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا را خواهند گرفت.

دیروز این ماجرا به صورت رسمی به سازمان لیگ اعلام شد و اگر تا دیروز این اتفاق به صورت گمانه زنی روی خروجی سایتها و خبرگزاری ها می رفت، دیروز و پیش از بازی سوپرجام، ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرده اند که تیم های استقلال، پرسپولیس، نفت تهران و تراکتورسازی به دلیل داشتن بدهی های میلیاردی و برخی تخلفات برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکلات جدی دارند و اگر این روند ادامه دار باشد، نمایندگان فوتبال ایران نمی توانند در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده شرکت کنند و حتی ممکن است به رقابتهای ای اف سی کاپ تبعید شوند. ای اف سی کاپ رقابتهای سطح پایینی است که تیم های ضعیفی از کشورهای درجه چندم آسیایی در آن حضور دارند.

آنطور که ناظران اعلام کرده اند پرسپولیس و استقلال به ترتیب با حدود ۱۰۰ و ۸۰ میلیارد بدهی انباشته و پرونده هایی در فیفا و باشگاه تراکتورسازی تبریز با داشتن بدهی و همچنین پروندهایی در فیفا و همچنین تیم نفت تهران هم با داشتن بدهی مالیاتی و طلبکاران بیشمار، شرایط حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان فصل آینده را نخواهند داشت.

ظاهرا تنها راهی که سازمان لیگ به ناظران ای اف سی پیشنهاد کرده قسط بندی پرداخت بدهی های سنگین باشگاهها بوده است. باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا این پیشنهاد را قبول می کند یا اتفاق دیگری می افتد.  به نظر می رسد مساله بدهی های سنگین باشگاههای ایرانی، بین المللی شده و بحران جدیدی پیش روی فوتبال ایران است.

متن نامه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا خطاب به باشگاهها منتشر کرده به شرح زیر است:

موضوع نامه درباره بازیکنانی است که مطالباتشان به تعویق افتاده است. به پیوست نامه ارسالی در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۱۶ و با توجه به F.۰۳ و F.۰۴ از مقررات صدور مجوز باشگاه های AFC، مطابق این بندها به استحضار می رساند که متقاضیان مجوز (باشگاهها) باید تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ هیچ بدهی ملزم به پرداختی بابت: ۱.فعالیت در نقل و انتقالات  ۲.کارکنان  ۳.یا مالیات و هزینه های دیگر نداشته باشند.

اگر تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ بدهی یا معوقه ملزم به پرداختی  همچنان باقی بماند متقاضیان مجوز (باشگاهها) باید تا تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ (۹ شهریور ۹۵) هزینه مربوطه باید: ۱.به طور کامل حل و فصل شده باشد ۲.با توافق طرفین از طرف بدهکار به تعویق افتاده باشد و یا ۳.با تائید مراجع ذی صلاح محل اختلافات ناعادلانه و فاحش نباشد.

محقق نشدن حتی یکی از معوقات با الزاماتی که ذکر شد باعث لغو درخواست صدور مجوز حضور در رقابت های AFC فصل ۲۰۱۸ خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :