استاندار قزوین گفت: کاهش نرخ بیکاری و اشتغال ۲۲ هزار نفری در استان قزوین و افزایش صادرات و سرمایه گذاری خارجی بیانگر تصمیم گیری منطقی و رشد شاخص های اقتصادی استان است.
کد خبر: ۴۶۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 23 July 2017
فریدون همتی روز شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی، محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان مجلس برگزار شد اظهارداشت:درسال گذشته بااعطای تسهیلات به ۱۲۲۸ واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری توانستیم از توقف تولید در این واحدها جلوگیری کنیم و اشتغال را رونق بخشیم.

وی افزود: توزیع بیش از ۱۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق واحدهای تولیدی استان از کارهای خوبی بود که با همکاری بانک های عامل صورت گرفت که امسال بخش معدن نیز در ردیف دریافت کمک های حمایتی دولت قرار خواهد گرفت و این روند با شدت ادامه خواهد یافت.

تحقق ۲۲ هزار شغل در استان قزوین

استاندار یادآورشد: افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی به ۴۰۱ میلیون دلار و صادرات کالا به خارج با حجم ۶۷۵ میلیون دلار بیانگر بهبود فضای کسب و کار است و امسال نیز برای تسهیل درروند تولید جدی هستیم.

وی بیان کرد: با ایجاد ۲۲ هزار شغل جدید در سال گذشته توانستیم نرخ بیکاری در استان را در طول دو سال گذشته از ۱۲.۶ درصد به ۱۰.۹ درصد کاهش دهیم و این موفقیت در شرایطی است که بخشی از اشتغال استان( ۳۰ تا ۴۰ درصد) به استانهای همجوار اختصاص می یابد.

همتی افزود: خوشبختانه شاخص های اقتصادی در استان قزوین در دولت تدبیر و امید در اوج تحریم ها و فضای دشوار واحدهای تولیدی مثبت و امیدوار کننده بود که بیانگر درست بودن جهت گیریها و سیاست های دولت است.

وی گفت: در سال گذشته با انسجام و وحدت مسئولان و مدیران استانی به نتایج خوبی در حوزه های اقتصادی رسیدیم و با هدف گذاری ایجاد ۲۰ هزار شغل به ۲۲ هزار شغل با ۱۴ هزار بیمه شده جدید دست یافتیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: در حوزه کسب درآمد و سهم مالیات در استان قزوین ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۹۵ درصد مالیات استان محقق شد و در سال جاری نیز احیاء هزار واحد تولیدی، جذب یک میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، افزایش صادرات استان به یک میلیارد دلار، ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید و راه اندازی ۵۰۰ واحد نیمه تمام بالای ۴۰ درصد پیشرفت را در اولویت قرار داده ایم که تحقق آن نقش قابل توجهی در افزایش اشتغال و تولید استان ایفا خواهد کرد.

استاندار قزوین با اشاره به مهمترین کارهای انجام شده در استان گفت: از سال ۷۴ تا ابتدای کار دولت یازدهم ۲۱ هزار هکتار آبیاری قطره ای در استان اجرا شده بود در حالی که دردولت تدبیر و امید درسفر رئیس جمهور به استان اجرای ۲۰ هزار آبیاری تحت فشار در استان قزوین آغاز شد که یک گام بزرگ برای حل بحران آب دشت قزوین است.

همتی درخصوص داربستی کردن باغهای انگور استان تصریح کرد:باعملیاتی شدن این طرح میزان تولید انگور استان از ۳۰۰ هزار تن به ۹۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و تولید کشمش استان نیز سه برابر می شود و تحول خوبی در اقتصاد و کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

وی اظهارداشت: در سال جاری به شکل جدی بر ظرفیت های بخش گردشگری استان قزوین در کنار ظرفیت های صنعتی و کشاورزی استان تمرکز کرده ایم و امیدواریم با تکیه بر این ظرفیت بتوانیم بخشی از فعالیت های اقتصادی استان را ساماندهی کنیم.

همتی اضافه کرد: در استان قزوین ظرفیت های خوبی در تولید انرژی های نو داریم و با داشتن تونل بادی می توانیم طرح های نوین انرژی های نو اجرا کنیم.

شرکت های سهامی عام در قزوین تاسیس شود

وی یادآورشد:ایجادشرکتهای سهامی عام برای مشارکت مردم در تولید و اشتغال استان از کارهایی است که باید دنبال شود و ظرفیت های تولید ۱۰ هزار تن ماهی در رودخانه شاهرود الموت با ایجاد این شرکتها و استفاده از سرمایه های خرد مردم و سهیم کردن آنها در سود قابل اجراست.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در انتخابات گذشته با وجود صنعتی بودن استان قزوین با کمترین مشکلات کارگری مواجه بودیم و با همکاری خوب مدیران و مسئولان در ۲ هفته آخر انتخابات باهیچ اعتراض کارگری در استان روبرو نشدیم البته این به معنای نبود مشکل نیست و همچنان در صدد رفع موانع و چالش های کارگری هستیم.

وی افزود: قبل از دولت یازدهم حدود ۱۱ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستایی عضویت داشتند و دراین دولت با همکاری فرمانداران، بخشداران ودهیاران این تعداد به ۴۱ هزار نفر افزایش یافته و در سال جاری هدف گذاری ما رساندن افراد تحت پوشش بیمه ای تا ۷۰ هزار نفر است.

استاندار قزوین خواستار رفع برخی قوانین مزاحم در بخش تعاونی ها شد و گفت:درتعاونی های مسکن به دلیل برخی قوانین مرتبط به وزارتخانه مشکلاتی در ساخت و سازها ایجاد شده که با اصلاح قانون باید مرتفع شود.

دراین مراسم کلید دو واحد مسکونی به خانواده های دارای بیش از دومعلول توسط وزیر کار اهداء شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار