معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به ابلاغ بسته های پنج گانه رونق تولید و اشتغال توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، هدفگذاری و برنامه ریزی این بسته ها برای استان الزامیست.
کد خبر: ۴۶۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 23 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ؛محمود دلپسند در نشست برنامه ریزی اجرایی کردن دستگاه های پنج گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال اظهار داشت:باید ضمن اینکه وظایف و تکالیف دستگاه های اجرایی متولی در امر بسته های پنج گانه رونق تولید و اشتغال تبیین شود متناسب با این وظایف اصلی، برش استانی و برنامه ریزی ها صورت گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه های پنج گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی استان تنها دو هفته مهلت  جهت ارائه برنامه های استانی خود را دارند، تصریح کرد:عمده مباحث این بسته پنج گانه در ذیل کارگروه های اقتصادی، اجتماعی و زیربنایی قرار میگیرد.
دلپسند خاطرنشان کرد:در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تولید واشتغال، بسته های رونق تولید واشتغال با هدف رشد اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی پایدار، گسترش بخش خصوصی و به خصوص تعاونیها، توسعه صادرات غیر نفتی و مقررات زدایی، توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه و ابلاغ شده است.
وی بیان کرد:بر مبنای همین ابلاغ وظایف هریک از بسته های پنج گانه توسط وزارت خانه های متولی پیگیری میشود اما بحث مدیریت کار برای برنامه ریزی استانی، پیگیری و تحقق وظایف پیش بینی شده در قالب کارگروه رصد میشود.
دلپسند با بیان این نکته که برای تعدادی از بسته های ابلاغ شده برش استانی تعریف شده که سهم هر استانی برای تحقق اهداف مشخص شده، اظهار داشت:در بحث اشتغال برش استانی تعریف شده که بر مبنای آن هدفگذاری استان برای سالجاری ایجاد 15 هزار شغل است که سهم هر دستگاه اجرایی مشخص و برش شهرستانی آن تعیین شده که البته این رقم از اشتغال در بخش غیر دولتی رقم خواهد خورد.
وی بسته تامین مالی وسرمایه گذاری را یکی از بسته های مهم عنوان کرد و گفت:فراتر از اعتبارات عمرانی و دولتی باید به سمت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی رفت لذا ساماندهی این بسته  ذیل ستاد سرمایه گذاری استان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار