مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: به زودی سرمایه‌گذاری مشترک سایپا و سیتروئن در زمینه‌ تولید موتور جدید صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۶۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 23 July 2017
به گزارش تابناک : گروه خودروسازی سایپا از موتور ملی سه سیلندر پرقدرت با استاندارد آلایندگی یورو ۶ رونمایی کرد.

در این مراسم مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: به زودی سرمایه‌گذاری مشترک سایپا و سیتروئن در زمینه‌ تولید موتور جدید صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که مگاپلت فرم ملی در این شرکت در حال طراحی است، خاطر نشان کرد: طراحی خودروی برقی نیز در گروه خودروسازی سایپا صورت گرفته و تیبای برقی به عنوان اولین نمونه در حال تست‌های اولیه بوده و به زودی عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، ادامه داد: این شرکت در نظر دارد خودروهای برقی را بر روی دو پلت‌فرم SP۱۰۰ و SP۰ تولید و عرضه کنند.

جمالی اظهار کرد: سایپا طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته هر سال حداقل دو محصول جدید را تولید و وارد بازار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه دانش فنی مرکز تحقیقات دانش بنیان با سرمایه‌ گذاری ۳۲۰ میلیارد تومان در سایپا ایجاد شده است.

مجتبی میرسهیل مدیر عامل تیوان و مجری پروژه موتور ملی سه سیلند نیز در مراسم رونمایی از این موتور ملی گفت: با مصوبه شورای عالی اقتصاد 328 میلیون دلار از محل یارانه کاهش مصرف سوخت به طرح موتور سه سیلندر اختصاص یافت.

وی افزود: خانواده موتور ملی سه سیلندر شامل 4 موتور با توان های مختلف است که برای ساخت آن قرارداد انتقال فناوری با برترین شرکت دنیا در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه بسته شد.

مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو باید به روز شود 
وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه مراسم رونمایی موتور ملی سایپا به اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در صنعت خودرو گفت: در تحقیق و توسعه نمی توان استراحت کرد. 

نعمت زاده ادامه داد: اما مناسفانه نوآوری در شرکت ها تحقیق و توسعه ایرانی کمتر دیده می شود.

او همچنین با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات موتور ایران  خودرو یک افتخار ملی است گفت: با این وجود معتقدم این شرکت باید به روز شود.

او همچنین با اشاره به اینکه سرعت عمل باید سر لوحه کار در صنعت قرار بگیرد گفت: اتلاف وقت در صنعت خودرو بیش از حد زیاد است.

نعمت زاده با بیان اینکه لزومی ندارد همه چیز را دوباره تولید کنیم اظهار کرد: باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم تا سرعت انجام پروژه ها به میزان مطلوب برسد.

وی افزود: مركز موتور بايد خودش را با تكنولوژي روز همراه كند چيزي مه در بخش صنعت نياز نداريم استراحت است و باید در اين مراكز به فكر نوسازي و نوآوري باشيم ؛صنعت نياز به استراحت ندارد. 

وي افزود: بايد از رييس جمهور تشكر كنيم كه با صبر و حوصله مذاكرات برجام را ادامه دادند و با عنايت مقام معظم رهبري توانستيم به اين جا برسيم، همه مي پرسند بوجام چه كرد بايد به آنها گفت برجام همه كاركرد.

وي تاكيدكرد : تنها با  برجام مسايل بانكي است كه در حال رفع و رجوع آن هستيم ، چند روز پيش با وزير ويتنام جلسه داشتيم پيش شرط جلسه را رفت و رجوع مسايل بانكي عنوان كردم واين روال را براي قزاقستان خواستار شدم و خدا رو شكر اين روال بانكي هم در حال انجام است.

نعمت زاده افزود: بحث نوآوري شاه كليد توسعه است و خداوند توانايي بسيار زيادي به انسانها داده است ، يك بار خيلي ضرب و تقسيم كردم نديدم بيشتر از٥درصد از توانايي هايمان استفاده مي كنيم ، البته يك بار در مورد امام خميني كنكاش كردم و با محاسباتم به اين نتيجه رسيدم ايشان بالاي ٢٥درثد از توانايي هايشان استفاده مي كردند اما توانستند با همين ميزان دنياي اسلام را تكان بدهند.

وي ادامه داد: نو آوري مي تواند بخش توسعه كشور را به خركت وادار كند.

نعمت زاده همچنين از اصرار خودش براي اجراي اين طرح صحبت كرد و از جمالي خواست براي احرايي شدن چنبن طرح هايي اصرار كند. چطور است كه يك خودرو تنها ٤-٥سال زمان مفيد دارد و حالا شما براي اجرايي شدن اين موتور ٣٠ماه زمان ميخواهد كه نبايد انقدر زمان صرف شود بايد سرعت عمل اجرايي شدن  اين موتور را افزايش دهند.

وي با بيان اين كه لازم نيست همه كارها  را از اول انجام داد خواستار استفاده ازتجارب ديگران شد و از هيات مديره سايپا خواست تا اين موضوع را جدي تر بگيرد.

وي خاي خطاب به مدير و مجري طرح موتور سه سليندر خواست تا با هماهنگي بيشتر با دفتر وزير راهمارهايي اجرايي سدن هرچه سريعتر اين موتور را در دستور كار خود قرار دهند. وي از كاظمي مهاون وزير نفت نيز خواستز تا هر چه سريعتر بنزين يور ٥و ٦ را به بازار عزضه كنند.

توليد موتور ملي مديون پيگيري هاي نعمت زاده است
سورنا ستاري معاون فناوري رياست جمهوري نیز در اين مراسم رونمایی گفت: اين قرارداد قبل از برجام بسته شده بود و قكر نمي كردم اين قراداد اجرايي سو و از بابت اجرايي شدن آن در حال حاصر بسيار خوشحالم مه اين قرارداد اجرايي شده است.

ستاري ادامه داد: پيش از اينها يك اجر به دستمان مي دادند به عنوان موبايل و بعد اپل با ديد حديد آمد و گوشي هاي جديد را وارد كرد و باعث شد نوكيا و سامسونگ و ... به دنبال تحول باشند.

وي الزود: اين اتفاق در بخش خودرو هم افتاد ، هيچ وقت شايد فكر نمي كرديم كه خودروي برقي به اين حد مورد توجه قرار گيرد و حالا خودروهاي برقيو خودران سهم قابل نوجهي را از آن خود كرد وحالا وقتي گوگل وارد عرصه خودرو شده است قطعا شاهد تحول ديگري خواهيم بود.

اين معاون رييس جمهور تاكيد كرد: براي حضور در بازار بايد بتوانيم خودمان را با بازار همراه كنيم ، در حال حاضر قالب سازي ها بسيار تغيير كرده است و به سمت تكنولوژي هاي روز پيش رفته ايم.

ستاري ادامه داد: در حال حاضر هزينه هاي زيادي در خصوص خودروهاي برقي انجام ميشود.

وي با تشكر از نعمت زاده گفا: ايشان نشان داد واقعا پدر صنعت خودرو است و با پيگيري هايي كه مي كند به صنعت بسيار كمك كرده است ؛ من خودم اصلا اميدي به اجرايي شدن اين قرارداد نداشتم اما پيگيري هاي نعمت زاده جواب داد. اميدوارمروزي به توليد انبوه برسد.

دکتر ستاری در خصوص قرارداد تولید موتور سه سیلندر سایپا عنوان داشت : این قرارداد مربوط به قبل از برجام بوده و خوشحالیم که امروز این قرارداد به مرحله اجرایی رسید.

دکتر ستاری در خصوص قرارداد تولید موتور سه سیلندر سایپا عنوان داشت : این قرارداد مربوط به قبل از برجام بوده و خوشحالیم که امروز این قرارداد به مرحله اجرایی رسید.

وی افزود : موضوع مهم که باید توجه ویژه به آن شود، موضوع تحقیق و توسعه است.

دکتر ستاری ادامه داد : نفوذ تکنولوژی در ساخت قطعات خیره کننده بوده و در همین راستا بحث خودرو هوشمند از موضوعات مورد توجه معاونت علمی ریاست جمهوری است.

دکتر ستاری اظهار داشت : ما باید در مسیر تولید خودروهای کم مصرف گام برداریم و به واقع در روز اول این طرح امیدی به اجرای آن نداشتیم که به لطف خدا این مهم اتفاق افتاد.

اجباری شدن خودرو یورو۵ از سال ۹۸ 
رییس سازمان محیط زیست گفت: تغییرات در صنعت خودروی ما برای ارتقای کیفیت زندگی انسان بسیار مهم است.

معصومه ابتکار در پایان مراسم رونمایی موتور ملی سه سیلندر با بیان اینکه امروز کیفیت زندگی به دلیل آلودگی هوا خیلی مناسب نیست، اظهار کرد: دولت یازدهم برای استانداردسازی خودروها قدم های ویژه ای برداشته و نخستین گام شماره گذاری خودروها با استاندارد یورو ۴ بود.

او ادامه داد: از سال ۹۸ به بعد استاندارد یورو ۵ مورد نظر خواهد بود و خودروهای تولیدی باید این استاندارد رت رعایت کنند.

ابتکار افزود: برای سلامتی هوا از امروز معاینه فنی خودروهای کارکرده سخت گیرانه تر می شود.
او با اشاره به نقش وزارت نفت در بهبود کیفیت هوا، تصریح کرد: باید وزارت نفت نیز استاندارد بنزین را بالا برده و همزمان با برنامه اقدام به تولید بنزین یورو۵ کند.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار