استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دولت یازدهم با وجود محدودیت‌ها، توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشت و با سیاست‌های حمایتی دولت، روزبه‌روز شاهد پیشرفت در این بخش هستیم، گفت: کشاورزی، یکی از بخش‌های پیشروی استان است و باید با پرهیز از سیاه‌نمایی و سخنان نسنجیده، ظرفیت‌های این بخش را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.
کد خبر: ۴۶۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱ 23 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با جمعی از فعالان بخش کشاورزی استان، اظهار داشت: من فرزند یک کشاورز هستم و افتخار می‌کنم که در مزرعه و با کار کشاورزی بزرگ شده‌ام و بر این باورم که کشاورزی، حلال‌ترین کسب‌وکار است.

وی با بیان اینکه کشاورزی، از نشانه‌های خداوند بر روی زمین است، افزود: کشاورزان، مأموران الهی برای رساندن نعمت‌های خدادادی به مردم هستند و من بر دستان پینه‌بسته و باشرف کشاورزان که برای خانواده خود روزی حلال کسب می‌کنند بوسه می‌زنم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از بدو ورود به استان از دو قشر کشاورزان و کارگران با تمام توان حمایت کرده‌ام، گفت: نمایندگان بخش کشاورزی در تمام جلسات مهم و تصمیم‌ساز استان به عنوان زبان گویای کشاورزان حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم با وجود محدودیت‌ها، توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشته است، گفت: در سال 1392 که وارد استان شدیم طبق اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی، اعتبارات بخش کشاورزی استان از 14 درصد به زیر چهار درصد کاهش یافته بود و امروز به جایگاه اصلی خود برگشته است.

جبارزاده گفت: دولت یازدهم برای بخش کشاورزی تسهیلات 85 درصد بلاعوض پرداخت کرد و تمام معوقات کشاورزان مورد بخشودگی قرار گرفت، این در حالی است که در هیچ یک از بخش‌ها این اتفاق نیفتاد.

 استاندار آذربایجان شرقی ادامه اد: حمایت از بخش کشاورزی، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید و شخص رئیس محترم جمهوری است و به عنوان مثال در سال گذشته، هیچ واحد کشاورزی متقاضی تسهیلات در استان نبود که از آن حمایت نکرده باشیم.

جبارزاده، حمایت از بخش کشاورزی را از سیاست‌های اصلی دولت دوازدهم عنوان کرد و از تصمیم دولت برای پرداخت 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید در سال جاری خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی، گفت: آیا زمان آن نرسیده است که کشاورزان، به جای چشم دوختن به آسمان، به زمین کشاورزی و دستان خود چشم بدوزند و برای افزایش محصول و ارتقای بازده در بخش کشاورزی، فناوری را به خدمت بگیرند؟

جبارزاده تصریح کرد: کشاورزان استان، استعداد لازم برای تامین بخش زیادی از نیازهای استان و حتی منطقه را دارند و ایمان دارم که با همت کشاورزان و علمی کردن بخش کشاورزی، می‌توانیم میزان تولید محصولات تولیدی کشاورزی را تا بیش از 10 برابر افزایش دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های پیشرو در استان است، گفت: بیان برخی سخنان نسنجیده و نامناسب نشان دادن وضعیت بخش کشاورزی، امر نامعقول و ناپسندی است و کمکی به این بخش نمی‌کند؛ بلکه کمترین نتیجه آن فراری دادن سرمایه‌گذاران است.

وی تأکید کرد: ضروری است اعلام کنیم که بخش کشاورزی از جمله بخش‌های مولد و فعال استان است و آینده روشنی پیش روی این بخش است؛ البته مشکلاتی نیز در این بخش وجود دارد که همه دست‌اندرکاران باید برای حل این مشکلات تلاش کنند.

جبارزاده با اشاره به وجود واسطه‌ها در بازار محصولات کشاورزی، گفت: 37 سال است که کشاورزان از وجود دلالان می‌نالند، اما هیچ کاری برای حذف واسطه‌ها صورت نگرفته است.

وی گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که از تشکل‌های بازرگانی بخش کشاورزی و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صادرات توسط این تشکل‌ها حمایت می‌کنیم و لازم است که از ظرفیت‌های ایجادشده در این زمینه ازجمله کارگو استفاده شود.

جبارزاده با تأکید بر اینکه کشاورزان باید خود را باور کنند، گفت: کشاورزان استان باید فعالیت‌های خود را فراتر از استان و منطقه توسعه دهند و ضروری است برای حضور در بازارهای جهانی قدم بردارند.

توسعه کشت گلخانه‌ای، حضور کشاورزان موفق استان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، رفع مشکل بیمه تأمین اجتماعی برای کشاورزان، شناسایی و توسعه کشت گونه‌های مقاوم در مقابل کم‌آبی و گسترش تحقیق و پژوهش در حوزه کشاورزی از دیگر تأکیدات استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار بود.

هاشمی، رئیس نظام صنفی کشاورزی استان، قنبری، دبیر خانه کشاورز استان و تعدادی از فعالان حوزه کشاورزی استان نیز در این دیدار دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف این بخش بیان کردند.

لزوم اصلاح نگرش برخی دستگاه‌های اجرایی در تعامل با تشکل‌های کشاورزی، افتتاح دفتر نظام صنفی کشاورزی در منطقه آزاد ارس در راستای افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان و تلاش برای واردات نهاده‌های مرغوب کشاورزی، اتخاذ تدابیر تشویقی در راستای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و رفع مشکل بیمه کشاورزان از جمله مطالب مطرح شده در این دیدار بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :