صبح امروز و با حضور وزیر بهداشت، از 200 دستگاه موتورلانس جهت ارایه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۴۶۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 24 July 2017
 این موتورلانس ها، محصول شرکت هوندا ژاپن و با حجم 300 سی سی است که بسیار پیشرفته و دارای سیستم ترمز ABS و EBD و تمام تجهیزات مورد نیاز یک آمبولانس هستند.

این موتورلانس ها قادرند در بزرگراهها ، اتوبانها، خیابان ها و کوچه های کم عرض تردد نمایند و قدرت مانور خوبی جهت حرکت در بین موانع ثابت و متحرک دارند.

موتورلانس ها بهترین وسیله حضور عوامل مجرب اورژانس و تجهیزات ارزشمند آنها در کوتاهترین زمان ممکن بر بالین بیمار تا رسیدن آمبولانس هستند.

قیمت هر یک از این موتور سیکلت ها حدود 40 میلیون تومان و با تجهیزات پزشکی مورد نیازی مانند تله مدیسین، اکسیژن، ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) و الکتروشوک قیمت آن به حدود 108 میلیون تومان می رسد.

تا پیش از این، تعداد موتورلانس های تهران 30 دستگاه بود که با توزیع این 200 دستگاه، شاهد افزایش چشمگیری در ناوگان اورژانس کشور خواهیم بود. این موتور آمبولانس ها با موافقت هیات دولت و همکاری وزارت بهداشت، سازمان گمرک کشور، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان ملی استاندارد و پلیس شماره گذاری و آماده ارائه خدمات به مردم است.

موتورلانس ها نیاز به نیروی انسانی کمتری دارند و از سوی دیگر با سرعت عمل بیشتر، نقش مهمی در ارائه خدمات به بیماران و مصدومان دارند و به عنوان پیش قراول در ماموریت ها اعزام می شوند و در صورت نیاز به اقدامات درمانی بیشتر، آمبولانس اعزام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار