وزیر ورزش و جوانان در دیدار با نماینده ولیفقیه در استان:
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه دولت در چهار سال گذشته درصدد حل و فصل مسائل حوزه ورزش کشور بوده است، گفت: با وجود تاثیرات بسزایی که ورزش در ارتقای سلامت و شادابی جامعه دارد سرمایه گذاری در این بخش محدود است.
کد خبر: ۴۶۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 27 July 2017
به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیری که موفقیت یک ورزشکار یا تیم باشگاهی در مسابقات بین المللی بر روحیه ملی دارد، در هیچ حوزه ای به جز ورزش این تاثیر را نمی توان دید.
وی با اشاره به افزایش غرور ملی به دنبال یک موفقیت ورزشی، اظهار کرد: امروز کارایی دولت ها را با راهیابی تیم های ورزشی به عرصه های بین المللی می سنجند.
 
 مسعود سلطانی‌فر در جلسه مشترک وزارت ورزش و جوانان با ستاد استانی تبریز 2018، عنوان کرد: آذربایجان‌شرقی یک استان مهم و تأثیرگذار در توسعه شمال غرب کشور است و ظرفیت‌های زیادی را در زمینه اقتصادی دارد که توانسته سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی زیادی را جذب کند.
 
 وی افزود: همگرایی بسیار خوبی بین نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی استاندار و نمایندگان این استان در مجلس وجود دارد که این موضوع زمینه‌ساز توسعه است، بنده 21 سال در شش استان خدمت کردم و با یک نگاه کلی تعاملات و تفکر حاکم بر استان را درک می‌کنم که خدا را شکر وضعیت آذربایجان‌شرقی از این حیث بسیار مطلوب است.
 
سلطانی‌فر با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی ظرفیت بسیار خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد، عنوان کرد: علاوه بر این، آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری همچون گردشگری سلامت، مذهبی و تاریخی دارد و معتقدم تبریز با این ظرفیت‌ها نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری دنیا تبدیل شود.
 
وی ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی می‌تواند تأثیر بسیار مطلوبی در زمینه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... برای این استان داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: تبریز 2018 ظرفیت بسیار بزرگی برای نشان‌دادن توانمندی‌های تبریز و حل مشکلات آذربایجان‌شرقی همچون اشتغال است.
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خاطرنشان کرد: بر اساس توافق با خانم احمدی‌پور، با تشکیل این کارگروه مشترک درصدد فعال‌کردن گردشگری ورزشی هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: میزبانی از رویدادهای مهم ورزشی همچون المپیک، جام جهانی، بازی‌های آسیایی و منطقه‌ای تأثیر بسزایی در توسعه گردشگری کشور میزبان دارد؛ چرا که هواداران زیادی از سراسر دنیا برای تماشای این مسابقات به کشور میزبان سفر می‌کنند.
 
سلطانی‌فر با بیان اینکه با حضور تمامی مدیران وزارت به آذربایجان‌شرقی سفر کرده‌ام، عنوان کرد: در این سفر تمامی مشکلات ورزشی آذربایجان‌شرقی را بررسی کرده و برای حل مشکلات آن و تسریع در تکمیل پروژه‌های ورزشی تصمیماتی اتخاذ خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه دکتر روحانی همواره به حضور وزیران در استان‌ها و حل مشکلات تأکید دارند، گفت: امروز در این استان حضور یافتیم تا در برگزاری باشکوه رویداد تبریز 2018 و مراسم افتتاحیه آن نقش‌آفرینی کنیم.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم همدلی موجود در استان و هماهنگی استاندار را در پیشرفت امور موثر دانست و گفت: وجود فردی توانمند در راس وزارت ورزش و جوانان در موفقیت های این حوزه موثر است.
حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی ورزشکاران بنامی دارد، حمایت از این ورزشکاران را ضروری دانست و گفت: به لحاظ ظرفیت های استان باید اعتبارات مناسبی اختصاص یابد تا جوانان مستعد فرصت ظهور داشته باشند.
وی، وجود تیم فوتبال تراکتورسازی را امتیاز بزرگی برای آذربایجان دانست و تاکید کرد: باید ورزش را به سمت معنویت سوق داد.
امام جمعه تبریز با اشاره به حضورش در پیاده روی همگانی در تبریز گفت: ورزش نباید تنها در تفریح و سرگرمی خلاصه شود بلکه از اجتماعات ورزشی می توان برای تقویت ابعاد معنوی جامعه بهره برد.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به اینکه در زمان مسئولیت دکتر سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف و پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 معرفی شد از نقش وی در تصویب این امتیاز های بین المللی قدردانی کرد.
اسماعیل جبارزاده با اشاره به نقش ورزش در حوزه گردشگری، گفت: هر ورزشکار خارجی مبلغی برای ظرفیت های گردشگری است.
وی با بیان اینکه رویداد تبریز 2018 گامی مهم در جهت جذب گردشگری خارجی و ارتقای اشتغال در این حوزه خواهد بود، برگزاری رویدادهای بین المللی کشور در تبریز همزمان با این رویداد را خواستار شد.
جبارزاده با اشاره به اینکه امروز برای نخستین بار نشست روسای فدراسیون های کشور در خارج از پایتخت و در تبریز برگزار می شود، این تمرکز زدایی را الگویی برای دیگر حوزه ها دانست.
وی با بیان اینکه روزهای خوبی در انتظار استان آذربایجان شرقی است، نسبت به مفید و تاثیرگذار بودن تصمیم های امروز این نشست اظهار امیدواری کرد.
استاندار آذربایجان شرقی حضور حجت الاسلام آل هاشم در تبریز موجب افزایش نشاط و شادابی عمومی در جامعه دانست.
به گزارش ایرنا، وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه خود به تبریز در نشست ستاد تبریز 2018 شرکت و نشستی با روسای فدراسیون های کشور در تالار اندیشه این شهر خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :