با حضور ترکان و نیلی و عرب باغی
به گزارش تابناک تبریز، با حضور ترکان و نیلی و عرب باغی؛ تفاهم نامه همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و دانشگاه تهران جهت توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس به امضا رسید.
کد خبر: ۴۷۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 02 August 2017
 به گزارش تابناک تبریز،  با حضور ترکان و نیلی و عرب باغی؛ تفاهم نامه همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و دانشگاه تهران جهت توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس به امضا رسید.
 
 
 موضوع این تفاهم نامه توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس بوده و تلاش برای گسترش علمی ـ کاربردی ـ اقتصادی منطقه آزاد ارس از طریق توسعه امور دانشگاهی از جمله مهم ترین اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.

تامین فضاهای آموزشی و اداری و در اختیار گذاردن یک باب ساختمان 4 طبقه به منظور اسکان دانشجویان خارجی دوره های تحصیلات تکمیلی پردیس بین المللی دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس از جمله تعهدات این سازمان در این تفاهم نامه است.

هم چنین برای استفاده از خدمات دانشگاهی دانشگاه تهران، واگذاری طرح های پژوهشی و قراردادهای مهندسی پروژه های زیربنایی منطقه آزاد به موسسات پژوهشی به پردیس دانشگاه ارس در اولویت قرار خواهد داشت.

بر اساس این تفاهمنامه پذیرش دانشجوی داخلی و خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مطابق با طرح توسعه پردیس بین‌المللی ارس با درنظر گرفتن دستورالعمل توسعه بین‌المللی دانشگاه‌ها در مناطق آزاد، جذب تدریجی عضو هیات علمی‌واجد شرایط با حداقل مرتبه استادیاری و تامین هزینه‌های لازم، تسهیل حضور فعال اعضاء هیات علمی‌دانشگاه در منطقه آزاد ارس از طریق ماموریت و به کارگیری آنها در فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی، مشاوره‌ای و اجرای طرح‌های منطقه‌ای، اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز از محل درآمدهای حاصل از فعالیت‌های مرتبط توسط پردیس ارس و برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های علمی‌ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی با هماهنگی منطقه آزاد ارس و رعایت شروط و اصول ۱۱گانه بین‌المللی دانشگاه از جمله تعهدات دانشگاه تهران است.

اکبرترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، حجت الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محسن عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، سیدرضا میرائی آشتیانی رییس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران، علی محقر معاون دانشگاه و رییس سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران و ابراهیم نصیری مدیر فرهنگی آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس نیز در مراسم امضاء این تفاهم نامه حضور داشتند.
 
شایان ذکر است که ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی است و منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس در استان آذربایجان شرقی (شهرستان‌های جلفا، کلیبر و خداآفرین) واقع شده‌است و پس از کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور به شمار می‌رود.
 
این منطقه در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان و در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز -که یکی از قطب‌های عمده دانشگاهی و صنعتی ایران است- قرار گرفته و با تهران ۷۶۱ کیلومتر فاصله دارد.
منطقه صنعتی- تجاری، ارس شامل هفت بخش گسسته از هم و به مرکزیت شهر جلفا است و در زمینه تجاری و گمرکی دارای پیشینه‌ای ۱۰۰ ساله بوده و مرز مشترک ایران و جمهوری خودمختار نخجوان در شهر جلفا به عنوان پرترددترین مرز مسافری ایران پس از فرودگاه‌های تهران مطرح است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار