رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت:رییس جمهور در انتخاب وزرا می توانست بهتر عمل کند.
کد خبر: ۴۷۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 10 August 2017
 غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به معرفی اعضای کابینه دولت دوازدهم به مجلس و چینش تیم اقتصادی دولت، گفت: حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو یکی از وزرای خوب و با سابقه ای است که به مجلس معرفی شده و زمانی که دولت آقای احمدی نژاد مستقر شد، تنها وزیری که درباره وزیر گذشته ی خود مثبت صحبت کرد، آقای فتاح وزیر نیرو بود که اظهار کرد با صداقت اعلام می کنم که بر روی یک ویرانه گام ننهاده ام.

وی افزود: زمانی که بنده در سازمان برنامه و بودجه حضور داشتم آقای بیطرف وزیر نیرو بود و بسیاری از اقداماتی که هم اکنون در زیرساخت های برق دیده می شود از ساختارسازی های آقای بی طرف بود.

کار دشوار بیطرف با تنش های آبی و ساماندهی قیمت برق
تاجگردون با بیان اینکه آقای بیطرف از همان ابتدا به سدسازی های بی رویه و عدم مدیریت کلان در بخش آب توجه می کرد، ادامه داد: کار آقای بیطرف در این دوره در حوزه آب و برق بسیار سخت تر از گذشته است و در حال حاضر که تنش های آبی نیز قوت گرفته و اتفاقات ناگواری در بخش آب رخ داده بیطرف باید توجه بیشتری به این بخش داشته باشد.

وی یادآور شد:ساماندهی قیمت برق در این دوره بسیار مهم است و بیطرف برای برای ساماندهی آن باید تلاش بسیاری کند، البته اگر ساختار مدیریتی مناسبی تعریف می شد مشکلات کنونی شکل نمی گرفت.

کرباسیان فی الذاته برتری نسبی به طیب نیا ندارد
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد از مدیران با سابقه کشور است، افزود: کرباسیان در بخش های مختلفی فعالیت داشته و در این بخش ها تقریبا موفق بوده است اما اینکه آیا می تواند وزارت اقتصاد را مدیریت کند جای سوال دارد و باید فشار بسیار زیادی را تحمل کند.

وی ادامه داد: مجلس باید با او تعامل کند که با چه تیمی می خواهد اقتصاد کشور را مدیریت کند، البته کرباسیان فی الذاته برتری نسبی نسبت به طیب نیا ندارد اما نفوذ بالایی در بدنه مدیریتی کشور دارد که می تواند تیم خوبی را تعریف کند و اگر به او اجازه داده شود که تیمش را خوب اداره کند و خودش تصمیم بگیرد می تواند موفق عمل کند.

تاجگردون اظهار کرد:شناختی نسبت به آذری جهرمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارم، اما اینکه دولت رویکرد جوان گرایی داشته اقدام خوبی است.

 وی با بیان اینکه زنگنه وزیر پشنهادی وزارت نفت علیرغم ضعف هایی که داشته چند اقدام خوب در وزارت نفت انجام داده است، افزود: بازگشت میزان تولید نفت ایران به حدود 4 میلیون بشکه و قراردادهای جدید نفتی از اقدامات خوب زنگنه است، البته وی چندان مایل به ماندن در وزارتخانه نبود اما قطعا باید سکانداری وزارت نفت در دولت دوازدهم را برعهده بگیرد و اقدامات خود را به سرانجام برساند.

وزیر پیشنهادی صنعت فردی معتدل و نیرویی باتجربه است
تاجگردون ادامه داد: امروز صنعت نفت کشور به حجم بالای سرمایه گذاری نیاز دارد و زنگنه باید بماند تا اقدامات مورد نیاز صنعت نفت را عملیاتی کند.

وی شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را فردی معتدل و نیرویی باتجربه دانست که می تواند وزیر موفقی باشد.

نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رییس جمهور با توجه به نیروهای باسابقه ای که در اطراف خود و در بدنه دولت داشت می توانست بهتر از این عمل کند، تصریح کرد: به هر حال رئیس جمهور باید تصمیم بگیرد و تیم اقتصادی را به گونه ای تعریف کند که هماهنگ با برنامه هایش فعالیت و دچار تنش نشود و مهم تر اینکه به بسیاری از توقعات سیاسی و اجتماعی پاسخ دهد.

وی افزود: اگر انتزاعی به این موضوع نگریسته شود، نیروهای برتری در دولت و سازمان های اقتصادی وجود داشتند که رییس جمهور می توانست از بین آن ها افراد دیگری را برای تصدی پست وزارت انتخاب کند، البته نظر رئیس جمهور برای اجرای سیاست ها مهم تر از نظرات دیگران است.

احتمال تغییر وزرا طی سال های آتی
تاجگردون با اشاره به شرایط رکودی حاکم بر کشور، ادامه داد: مجموعه عوامل و سیاست ها اعم از مجلس، برنامه ها، تجهیز منابع و فضای بین المللی به رکود دامن می زند و شرایط رکودی تنها به وزرا مربوط نمی شود.

وی با بیان اینکه وزرای پیشنهادی برای اداره مملکت افراد شایسته ای هستند، اما براساس راهبرد توسعه رئیس جمهور می توانست افراد بهتری را انتخاب کند، اظهار کرد: برداشت بنده این است که وزرای پیشنهادی براساس فضای حاکم کنونی بر کشور انتخاب شده اند که اگر کمی از فضای کنونی فاصله گرفته و به سمت جلو حرکت کنیم این افراد می توانند تغییر کنند و یا جابه جا شوند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، نمره زنگنه از 20 را 18، حجتی 18، چیت چیان 16، طیب نیا 17 و واعظی را 16عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :