استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بین مردم آذربایجان و شهید تهرانی‌مقدم یک رابطه قلبی و عاطفی وجود دارد، گفت: شهدا گزینش الهی را سپری کرده‌اند و هر کسی شهید نمی‌شود، هر کسی که به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود مطمئناً ویژگی‌هایی نسبت به دیگران داشته است.
کد خبر: ۴۷۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 10 August 2017
اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید تهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران با بیان اینکه مردم آذربایجان علاقه بسیاری به شهدا و خانواده شهدا دارند و یکی از القاب آذربایجان شرقی، شهیدپرور بودن آن است، اظهار داشت: 11 هزار شهید از آذربایجان همه از خانواده‌های برگزیده بوده و اغلب آنها نیز همرزم شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم بودند.

وی با بیان اینکه بین مردم آذربایجان و شهید تهرانی مقدم یک رابطه قلبی و عاطفی وجود دارد، افزود: حضور خانواده شهید تهرانی‌مقدم در بین خانواده شهدای استان ما خیر و برکت به همراه دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شهدا گزینش الهی را سپری کرده‌اند و هر کسی شهید نمی‌شود، هر کسی که به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود مطمئناً ویژگی‌هایی نسبت به دیگران داشته است.

وی با اشاره به اخلاق و منش شهید تهرانی‌مقدم در ایجاد خودباوری بین دیگر رزمندگان گفت: بر اساس همین مسائل امروز کسانی را که ایشان تربیت کرده بودند راهشان را ادامه می‌دهند و کار این شهید بزرگوار متوقف نشده است.

جبارزاده تاکید کرد: امیدواریم نسل جوان شهدایی همچون تهرانی‌مقدم را الگوی خود قرار بدهند و  نسلی در شأن شهیدان در آینده تربیت شوند.

در ادامه  این دیدار احمد جهانسری و حسن استوار‌آذر از همرزمان این شهید بزرگوار به نقل خاطراتی از شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم پرداختند.

همچنین فائضه غفار‌حدادی نگارنده کتاب «خط مقدم» در این نشست گفت: خانواده شهید تهرانی مقدم یکی از بهترین خانواده‌هایی هستند که بسیار مهربان هستند و به همین دلیل با گذشت چند سال از اتمام نگارش کتاب به خاطر محبت این خانواده همچنان ارتباطمان ادامه دارد.
 
 

وی اضافه کرد: بهترین دوستان شهید حاج‌حسن تهرانی‌مقدم از آذربایجان بودند و جالب‌تر از آنکه اکثر کسانی که کارهای ایشان را پیگیری و به مرحله نشر، فیلم،کتاب و مقاله می‌رساند از آذربایجان هستند.

الهام حیدری بیان کرد: این مهر، محبت و علاقه بین مردم آذربایجان و شهید حاج‌حسن علاقه قلبی بوده و این مسئله افتخار بزرگی برای ما است.

وی با اشاره به خاطراتی از شهید حسن تهرانی‌مقدم، اضافه کرد: ایشان علاقه خاصی به شهید‌حسن شفیع‌زاده داشتند و زمانی که خبر شهادت ایشان را آوردند بسیار متأثر شدند و به همین علت در همه مراسم‌‌های ایشان در تبریز حضور داشتند و چند مقاله در خصوص شهید شفیع‌زاده نیز نگاشته‌اند.

همسرشهید‌ تهرانی‌مقدم ادامه داد: در طول زندگی نزدیک به 30 سال تاثری که نسبت به شهادت شهید شفیع‌زاده داشتند بیشتر بود و به‌خاطر علاقه عجیبی‌ که به شهید شفیع‌زاده داشتند همیشه از ایشان یاد می‌کردند.


 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
جناب استاندار، استان ما شهیدپرور بوده تا آینده گان راحت باشد نه این که صنعت و فرهنگ و زبان این دیار را نابود کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :