شبکه آی 24 به نقل از یک منبع آگاه در کاخ سفید مدعی شد که ترامپ در گزارش ماه اکتبر از توافق هسته ای خارج خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 11 August 2017
بنابر گزارش رسانه های آمریکایی، ترامپ در گزارش سه ماهه قبل نیز با اصرار وزرای خارجه و دفاع این کشور قانع شده که تایید کند ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است.

ترامپ که در دوران رقابت‌های انتخاباتی خود برجام را به عنوان بدترین توافق تاریخ آمریکا دانسته و قول داده بود آن را پاره می‌کند، شب گذشته نیز گفته است که برجام فراتر از تعهدات هسته‌ای، یک «روح» داشته که ایران آن را نقض می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، وی که بامداد جمعه در یک باشگاه خصوصی گلف در نیوجرسی با خبرنگاران سخن می‌گفت، ابتدا از عدم پایبندی ایران به برجام سخن گفت ولی سریعاً گفته خود را بر اساس ادبیات دولتمردانش تصحیح کرد و گفت که منظورش «روح برجام» بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم که این توافق وحشتناکی است. آنها به این توافق پایبند نیستند و مطمئناً به روح آن هم پایبندی ندارند.»

ترامپ با لحنی تهدیدآمیز گفت: «فکر می‌کنم در آینده خواهید دید که اگر (ایرانیان) رو به پایبندی (به توافقنامه و روحش) نیاورند، اتفاقات خیلی سخت و تأثیرگذاری خواهد افتاد.»

عراقچی: عدم پایبندی به برجام برای طرف های ناقض هزینه جدی دارد/ آمادگی ایران برای هر احتمال
سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در بنیاد صلح ساساکاوا ژاپن و در حضور بیش از 300 کارشناس و محقق این کشور شرق آسیا، تاکید کرد عدم پایبندی به برجام به یقین برای طرف های ناقض آن هزینه جدی خواهد داشت و در صورت حادث شدن چنین امری، ایران برای هر احتمالی آمادگی دارد.

معاون وزیر امور خارجه روز جمعه در ادامه برنامه های خود در ژاپن طی سخنانی در جمع کارشناسان و محققان این کشور، بهانه جویی های آمریکا و اعمال بسته تحریمی به خاطر برنامه های موشکی ایران را امری غیر قابل پذیرش دانست و گفت برنامه موشکی ایران که محصول توانمندی های مردم ایران است، صرفا دفاعی است و جنبه بازدارنده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار