«من هیچ نقطه قوتی در کابینه جدید نمی‌بینم. روحانی نه خاتمی است و نه هاشمی. اینها را بنویسید تا روحانی‌های بعدی نتوانند هر کاری دلشان خواست انجام دهند».x
کد خبر: ۴۷۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 12 August 2017
صادق زیباکلام در گفت‌وگو با سایت جماران درخصوص نقاط قوت و ضعف کابینه پیشنهادی روحانی گفت: من هیچ نقطه قوتی در کابینه نمی‌بینم، اما در عین حال نمی‌شد خیلی هم انتظار داشته باشم که حسن روحانی کابینه‌ای غیر این معرفی کند. به هر حال می‌دانیم که حسن روحانی، حسن روحانیست. روحانی نه خاتمی است، نه هاشمی رفسنجانی است، نه نلسون ماندلاست، نه مهندس مهدی بازرگان است، روحانی روحانیست و بنابراین باید سطح انتظارات و توقعاتمان از او به همان میزانی باشد که این کابینه را معرفی کرده است.

تاسف‌آور است که یک زن در این کابینه نیست، با توجه به اینکه نیمی از این 24 میلیونی که به ایشان رای داده‌اند، زنان بوده‌اند؛ تاسف‌آور است که یک کرد، یک اهل سنت در این کابینه نیست. اما اگر روحانی کسی بود که کرد و اهل سنت و زنان را وارد کابینه می‌کرد، آن موقع اسمش حسن روحانی نمی‌شد، اسمش می‌شد محمد مصدق. بنابراین باید بپذیریم روحانی همین است.


زیباکلام افزود: حقوق شهروندی فقط یک دکور و مشتی از کلمات زیبا نیست که خانم دکتر امین زاده بیاید و بنویسد آقای روحانی در مدرسه بخواند. ما باید اینها را بگوییم، شما باید اینها را بنویسید که روحانی‌های بعدی نتوانند هر کاری دلشان خواست انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار