خطیب نماز جمعه مشهد با انتقاد از نمایندگان مجلس بخاطر گرفتن عکس با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: صرف میلیاردها برای آمدن یک عده عناصر ضعیف‌النفس و ضعیف در عرصه سیاست جهانی و پذیرایی‌های مفصل و رفت‌وآمدهای متنوع و گوناگون در تفریح و تفرج در این مملکت، این معنای تعامل با جهان است؟
کد خبر: ۴۷۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 12 August 2017
 حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر  در خطبه دوم نماز جمعه مشهد با اشاره به وضعیت رژیم صهیونیستی در منطقه و روند اضمحلال آن گفت: در یک نگاه گذرا، اگر جریان اسرائیل به‌عنوان مهره ساخته و پرداخته استکبار جهانی در این منطقه را از گذشته به یاد بیاوریم، یک جریان در حال نابودی و اضمحلال است.

او افزود: از ژوئن ۱۹۶۷، آمریکا اراده کرد در قالب ۸۰ میلیون عرب، دو میلیون صهیونیست با آنها مقابله کند. ۸۰ میلیون عرب را به خاک هلاکت رساندند، اراضی همه کشورهای عربی را تصرف کردند و در جنگ شش روزه، دو میلیون انسان ذلیل منفور بر ۸۰ میلیون عرب پیروز شدند.

حزب‌الله لبنان مقابل اسرائیل ایستاد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بعد از چهل سال توطئه نظامی نابرابر، اسرائیل به‌عنوان قدرت منحصربه‌فرد منطقه تصمیم‌گیرنده بود، اظهار داشت: تمام کشورهای منطقه و دنیای اسلام از قدرت اسرائیل و از تهدید اسرائیل هراس داشت. به هر طرف اراده می‌کرد، حمله می‌کرد و برحسب ترس و وحشتی که مسلمانان از اسرائیل داشتند، راه را بر تجاوز او باز می‌کردند. با اینکه آمریکا و انگلیس تصمیم گرفتند برای یک‌زمان همه مسائل را یکسره کنند و اسرائیل را بر منطقه حاکم کنند، جنگی را برنامه‌ریزی کردند که در این جنگ همه امکانات استکباری به کمک اسرائیل آمد و به گفته رایس، وزیر خارجه آن روز آمریکا که گفت در این جنگ، ما خاورمیانه جدیدی تشکیل خواهیم داد و با این کیفیت تجاوز را به‌طرف لبنان شروع کردند، بچه‌های سینه‌چاک جان‌ بر ‌کف شیعه حزب‌الله لبنان در مقابل آنان ایستادند.

قدرت اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه از بین رفت
علم‌الهدی با بیان این جنگ ۳۳ روزه، دو نتیجه برای منطقه به‌جا گذاشت، تصریح کرد: ۳۳ روز جنگ ادامه پیدا کرد، با ذلت و شکست سنگین اسرائیل و صهیونیست‌ها و پیروزی فوق‌العاده حزب‌الله، این جنگ به پایان رسید؛ دو جریان متفاوت در نتیجه این جنگ به وجود آمد، یک جریان و یک وضعیت مربوط به صهیونیست‌ها بود. آنان از همان لحظات پایان جنگ به شکست سنگین خود در این جنگ اذعان کردند؛ هراسی که مسلمانان از قدرت اسرائیل در منطقه داشتند در نتیجه پیروزی حزب‌الله از بین رفت. موساد که به‌عنوان تنها قدرت اطلاعاتی منطقه می‌دانستند، این عنوان و این شخصیت برای این جریان اطلاعاتی به‌کلی نابود شد.

امنیت اسرائیل توسط حزب‌الله مورد تهدید است
او افزود: در رژیم صهیونیستی یک اختلاف اعتقادی در ارتش و مردم اسرائیل به وجود آمد؛ از آن‌طرف حزب‌الله یک‌مشت جوان شیعه حزب‌اللهی جان‌برکف به‌عنوان نماد غیرت و حماسه در دنیای یک میلیارد و نیم مسلمان لقب گرفتند. حزب‌الله و شخصیت رهبری حزب‌الله، سیدحسن نصرالله در صدر شخصیت‌های عربی منطقه درآمد و از آن طرف، حزب‌الله کابوسی برای اسرائیل شد تا آن روز اسرائیل همه را تهدید می‌کرد اما امروز خود اسرائیل مورد تهدید حزب‌الله قرار دارد. امنیت لبنان هم در برابر تجاوز اسرائیل تأمین شد. قصه برعکس برگشت، اسرائیل تهدید برای کشورهای مسلمان بود، حزب‌الله برای وجود اسرائیل تهدید شد. این نتیجه جنگ ۳۳ روزه به‌عنوان نماد حماسه و غیرت برای مسلمانان انقلابی برگرفته از آموزش انقلابی از انقلاب پیروزمند اسلام است

جریان مقاومت در دنیا به‌عنوان نماد حماسه و غیرت مطرح است
این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه امروز مقاومت در برابر تمام بینش جهانیان به‌عنوان نماد حماسه و غیرت مطرح است، خاطرنشان کرد: عجیب اینجاست محور این مقاومتی که نماد حماسه و غیرت قرار گرفته است، ایران و انقلاب اسلامی ایران است؛ در صورتی که بناست ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران و رهبر عظیم‌الشأن ایران اسلامی به‌ عنوان محور مقاومت به‌حساب بیاید و با این عنوان شناخته شود، بنابراین مبدأ و منبع غیرت و حماسه در دنیای امروز شما مردم هستید و شما انقلاب مردم در عمل شما مردم است لذا با این کیفیت برخی از حوادث که در بدنه سیاسی جامعه ما به رخ می‌دهد که موجب تأسف و افسوس است.

افتخار برخی نمایندگان برای گرفتن عکس سفی با دیپلمات خارجی مایه تأسف است
علم‌الهدی با اشاره به ماجرای عکس برخی نمایندگان مجلس با فدریکا موگرینی ابراز داشت: امام بزرگوار ما فرمودند «مجلس، عصاره ملت است». ملتی که نماد حماسه و غیرت است، ملتی که محور مقاومت است، عصاره این ملت بیاید با یک زن اروپایی دیپلمات، افتخار کنند و عکس سلفی بگیرند. این مایه افسوس و حسرت است. با اینکه امام فرمودند مجلس عصاره ملت است، اگر این ملت نماد مقاومت است و این مقاومت نماد غیرت و حماسه در دنیا هست که هست، آن‌وقت عصاره این افتخار کند با یک زن دیپلمات غربی بخواهد با او عکس بگیرد و به او اظهار وابستگی کند، زنی که به‌عنوان نقطه متمرکز حمایت و پشتیبانی از اسرائیل در اتحادیه اروپا است و زنی که در مقابل تهدیدهای نابکارانه و ضدبرجامی آمریکا حاضر نشد اعتراض کند که این تحریم‌ها با برجام متناقض است.

او یادآور شد: آنان این‌طور برخورد کنند آن‌وقت عصاره ملت یک عده بریزند و افتخار کنند به وابستگی به چنین عنصری، این در مقابل نماد عزت و غیرت ملت مایه افسوس و تأسف نیست؟

منظور از تعامل، صرف میلیاردها پول برای تفرج عناصر خون‌آشام انگلیسی نیست
امام جمعه مشهد با بیان این‌که منظور از تعامل با جهان، صرف میلیاردها تومان پول برای پذیرایی و تفرج عناصر خون‌آشام انگلیسی نیست، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ ریاست جمهوری، سه مسئله را معین کردند که یکی تعامل با جهان بود، معنای تعامل با جهان چیست؟ صرف میلیاردها برای آمدن یک عده عناصر ضعیف‌النفس و ضعیف در عرصه سیاست جهانی که برترین و بالاترین آنان، شخص دوم سیاست خارجی انگلیس خون‌آشامی است که دو قرن است جز مصیبت و رذالت برای ما چیزی نیافریده است، آیا تعامل با جهان معنایش این است؟ میلیاردها خرج کنند در یک مراسم رسمی بیایند، پذیرایی‌های مفصل و رفت‌وآمدهای متنوع و گوناگون در تفریح و تفرج در این مملکت، این معنای تعامل با جهان است؟ ما داریم چه می‌کنید؟

آیا این سیستم عمل باعث افتضاح این ملت در دنیا نخواهد شد
علم‌الهدی با طرح این سوال که ما مردم از نظر دنیا محور مقاومت شناخته شدیم، آیا این آبروی ملت را نمی‌برد؟ بیان کرد: آیا این ملت را در جهان بدنام نمی‌کند؟ آیا این سیستم عمل‌ها باعث افتضاح این ملت در دنیا نخواهد شد و در برابر چشم مسلمانانی که در اطراف و اکناف به ما چشم دوخته‌اند و در برابر استکبار ناپاک به ما امیدوار هستند، این حرکت‌ها، ژست‌ها و برنامه‌ها چه خواهد کرد؟ یعنی ما بیاییم و دغدغه‌مان این بشود عکس گرفت با موگرینی! این بشود دغدغه دولت و مجلس؟ مذاکره با دشمن و برجام بشود دغدغه، آن‌وقت کنار گوش ما وهابیت ناپاک در یک عملیات مشترک طالبان و داعش به یک روستای شیعه‌نشین میررزااولنگ افغانستان حمله کنند و ۲۰۰ شیعه را مقابل چشم عزیزانشان سر ببرند و ۴۵ زن و دختر را به بردگی بکشند و ببرند و ما دغدغه‌مان این باشد که فقط با اروپا و آمریکا بسازیم و تعامل کنیم؟

برای ۱۲ کشته فرانسوی شمع روشن کردید، برای ۲۰۰ مسلمان چه می‌کنید؟
او با اشاره به عملکرد دوگانه غرب دوستان با جنایت تروریست‌ها گفت: در مقابل ۱۲ کشته شارلی ابدو در فرانسه دستگاه دیپلماسی ما تسلیت گفت، یک عده طرفداران دولت رفتند جلو سفارت فرانسه شمع روشن کردند، روز گذشته ۲۰۰ مسلمان را مقابل چشم بچه‌هایشان سر بریدند، ۲۰۰ شیعه را ناپاکان مزدور آمریکایی وهابی طالبان و داعش به بردگی بردند و آنان را به‌عنوان یک کافر تصرف کردند.

«مرگ بر آمریکا» را به‌طرف خودمان برمی‌گردانیم
این عضو مجلس خبرگان با انتقاد شدید از مواجهه دولت در برابر شهادت مسلمانان افغانستان و شارلی ابدو فرانسه، اظهار داشت: ما داریم «مرگ بر آمریکا» را به‌طرف خودمان برمی‌گردانیم، مگر آمریکا چه می‌کند؟ ما هم داریم همین کار را می‌کنیم. دغدغه ما شده فقط ساختن، خوشایند و رضایت آنان اما کنار گوشمان این حوادث رخ می‌دهد و با یک محکوم کردن تشریفاتی قضیه را تمام می‌کنیم. این‌ها شیعه هستند، در عین‌حال باید با یک محکوم کردن کار تمام شود؟ بعد عصاره ملت ما بروند با موگرینی عکس بگیرند!

علم‌الهدی ادامه داد: ما معتقدیم این کشور قبه‌الاسلام است، تنها نقطه‌ای روی کره زمین است که دم از قرآن، اسلام و شریعت اسلام می‌زند و معتقد است حکومتی مطابق شریعت در اینجا تشکیل‌شده، آیا می‌تواند در برابر مظالم نابکارانه‌ای که بر شیعیان در کنار گوشش اتفاق افتاده بی‌تفاوت باشد؟ حداقل انتظار از دستگاه دیپلماسی کشور این است که هیأتی تشکیل دهند، این قصه را پیگیری کنند و وارد عرصه فعالیت شوند و در عرصه جهانی جهان اسلام برای همیشه اقدامی بشود که ریشه این جنایات قطع شود؛ این ناپاکان نجس‌العینی که در سوریه و عراق از جوانان مدافع حرم سیلی خوردند و نابود شدند، بیایند و به یک روستای افغانستان و یک‌مشت عناصر بی‌پناه شیعه حمله کنند و انتقام میدان‌های جنگ را از 45 زن و دختر جوان بی‌پناه بگیرند و ناموس این‌ها را مورد تجاوز قرار بدهند؟

عصاره ملت باید به عکس گرفتن با مبدأ جنایات افتخار کند؟
او افزود: آدم‌های بی‌پناه و بی‌گناه غیرمسلح را سر ببرند؟ این ناپاکی‌ها و نابکاری‌ها در عرصه دنیا انجام می‌گیرد؛ این خانمی که می‌خواهید با او عکس بگیرید، مبدأ همین جنایات است آن‌وقت عصاره ملت افتخار کند با این‌ها عکس بگیرد، ما به کجا می‌رویم و چه مسیری را در عرصه سیاسی، اجرایی، جامعه و انقلاب انتخاب کردیم؟ وضع ما به کجا باید بینجامد؟ ممکن است از این بدتر هم پیش بیاید؟ چشم ما باز است و این مراحل و مناظر را می‌بینیم؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :