مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی مطرح کرد
تسنیم:مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی شیشه در آذربایجان شرقی جزئیات بیشتری از این عملیات را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۷۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 17 August 2017
 علیرضا رضایی در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به کشف بیش از 20 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی شیشه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: با وصول اخباری که توزیع شیشه به صورت هفتگی و گسترده در تبریز اتفاق می‌افتد، به سرعت عامل اصلی را شناسایی کردیم که مواد را به صورت مسلحانه از مهاباد به تبریز منتقل می‌کرد و توزیع کننده اصلی و بزرگ تبریز بود. 

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده هر هفته مواد زیادی تامین و در تبریز، مرند و مشکین شهر توزیع می‌شد افزود: در هر بار پلاک خودروی خود را تعویض می‌کرد و از پوشش خانواده استفاده می‌کرد تا مشکوک نشده و از بیراهه‌ها خود را به تبریز می‌رساند. 

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پس از کشف خودرو، جاسازی ماهرانه کشف را سخت کرده بود گفت: همیشه در خودرو کارت خوان داشت و دائما از اسکورت و محافظ برخوردار بود.  

وی با بیان اینکه در درگیری نخست، فرد دستگیر شده با دو گلوله زخمی شد افزود: در ‌‌نهایت این قاچاقچی در عملیات غافلگیرانه هنگام دستگیری 14 کیلو مواد مخدر صنعتی و 2 خودرو و 2 سلاح کشف و تحویل مقامات قضایی شد.  

رضایی با اشاره به اینکه این قاچاقچی اعتراف کرد که عامل توزیع بود و رقم بالایی در استان مواد مخدر شیشه در مدت فعالیت خود توزیع کرده است، ادامه داد: وقتی تقاضا وجود دارد عرضه ادامه خواهد داشت و نفرات جدید جایگزین وی می‌شود که بعد از مدت کمی زوج جدیدی اقدام به انتقال مواد از مهاباد به تبریز می‌کردند که دوباره 6. 5 کیلو کشف شد.

وی با بیان اینکه کارگاهی که از مهاباد مواد مخدر صنعتی شیشه تولید و توزیع می‌شد، با همکاری سربازان گمنام آذربایجان غربی شناسایی و متلاشی شد ابراز داشت: اداره کل اطلاعات لحظه به لحظه فضای جامعه را رصد کرده و با سرعت و اقتدار تمام با آن‌ها برخورد می‌کند.  

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید در حوزه‌های فرهنگی کار شود و با آگاه سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد میزان تقاضا را کاهش دهیم ابراز داشت: مقابله برای مجموعه‌ها زحمت ایجاد می‌کند و در زندان‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند لذا پیشگیری برای کاهش تقاضا می‌تواند عرضه را به شدت کاهش دهد و امیدواریم روزی داشته باشیم که نه تنها استان عاری از معتاد متجاهر باشیم بلکه عاری از معتاد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار