وزیر کشور در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت درج درسی با عنوان سوانح طبیعی در برنامه آموزش همه مقاطع تحصیلی مدارس کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۴۹۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 11 September 2017
 در بخشی از نامه رحمانی فضلی خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است:

یکی از مهمترین مراحل توسعه جوامع به ویژه در زمینه مدیریت بحران، پیشگیری و کاهش این تلفات از طریق گسترش فرهنگ ایمنی و تغییر نگرش پاسخ محور به ریسک محور در دو بخش حاکمیت و جامعه است. همانطور که تجارب جهانی کشورهای توسعه یافته در این خصوص نشان از تأثیر بسزای آموزش و فرهنگ‌سازی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشگیری داشته، نتایج دستاوردهای علمی نیز دال بر این است که این فرهنگ‌سازی و پذیرش به لحاظ روانی یقیناً در دوران کودکی و نوجوانی تأثیرات دوچندان و عمیق‌تری خواهد داشت. بر این اساس می‌بایست در راستای ایجاد یک جامعه ایمن و تاب‌آور و فراهم شدن بسترهای لازم از این تجارب استفاده كرده و در این مسیر گامی مهم و اساسی برداشت.

در ادامه نامه وزارت کشور به وزارت آموزش و پرورش با استناد به استدلال‌های مطرح شده آمده است: شایسته است درسی تحت عنوان "سوانح طبیعی" با سرفصل‌هایی همچون معرفی انواع سوانح، نحوه پیشگیری، افزایش سطح آمادگی و مقابله، به عنوان یکی از دروس مدارس کشور در مقاطع ابتدایی و متوسطه قرار گیرد.

در این راستا سازمان مدیریت بحران کشور آمادگی دارد محتوای درسی مربوطه را با در نظر گرفتن شرایط سنّی و با استفاده از بخش های علمی و تخصصی این حوزه تهیه و همکاری‌های لازم را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار