در 5 ماهه امسال اتفاق افتاد
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از مرگ 346 نفر و مصدومیت بیش ازهفت هزارنفر درحوادث رانندگی استان در پنج ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۹۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 12 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، بهرام صمدی‌راد اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی 346 نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد 363 نفر بوده، حدود 5 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان 281 نفر مرد و 65 نفر زن بودند.

صمدی‌راد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 202 فوتی در جاده‌های برون‌شهری و روستایی، 68 نفر در مسیرهای درون شهری، هشت نفر در جاده‌های خارج از استان یا نا معلوم، 58 نفرخارج از حریم جاده و 10 فوت شده با فاصله 30 روزه از تصادف گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خاطرنشان کرد: در مرداد ماه سال جاری تعداد 75 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال گذشته در همین مدت حدود 15 درصد کاهش یافته است.

صمدی‌راد افزود: درپنج ماهه اول سال‌جاری تعداد مصدومین حوادث رانندگی هفت‌هزار و 288 نفر بوده است که از این تعداد یک‌هزار و 928 نفر زن و پنج‌هزار و 360 نفر مرد بودند. این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی هفت‌هزار و 152 نفر گزارش شده بود که 2 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین یادآور شد: در مرداد سال‌جاری یک‌هزار و 761 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 7.5 درصدافزایش نشان می‌دهد.

صمدی‌راد اضافه کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال 95 در استان 675 نفر بود که از این تعداد 133 نفر زن و 542 نفر مرد گزارش شده‌اند. مصدومین این حوادث نیز درسال گذشته بالغ بر 15 هزار و 415 نفر گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :