عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جمهوری اسلامی و مسؤولان سیاسی کشور باید برای پایان دادن به نسل‌کشی در میانمار فعال‌تر و جدی‌تر عمل کند.
کد خبر: ۴۹۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 13 September 2017
 مسعود پزشکیان  با اشاره به فرمایشات  (سه‌شنبه، 21 شهریورماه) مقام معظم رهبری در خصوص جنایت میانمار در کلاس خارج از فقه اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است همان طور که ایشان تاکید داشتند باید جمهوری اسلامی در مقابله با ظلم در هر نقطه از جهان صریح و شجاعانه اعلام موضع کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین انتظار می‌رود ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و روحانیون شناخته شده و تاثیرگذار در خصوص نسل‌کشی مردم میانمار اعلام موضع کنند، حتی دانشگاهیان نیز می‌توانند اقداماتی از جمله اعلام شکایت به سازمان ملل داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت کنفرانس سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: این کنفرانس و مجالسی که کشورهای منطقه در این بازه زمانی برگزار می‌کنند، ظرفیت و فرصت مناسبی است تا به جنایت دولت میانمار پرداخته شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تاثیر به‌سزایی در پایان دادن به نسل‌کشی مردم میانمار دارد، گفت: جمهوری اسلامی باید در این زمینه فعال‌تر ظاهر شوند و روند اتمام این نسل‌کشی را جدی‌تر دنبال کند چرا که این فاجعه روشن و واضح جلوی چشم همگان و سازمان ملل رخ می‌دهد اما اقدام عملی صورت نگرفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات بین‌المللی در مسیر پایان دادن به فاجعه انسانی در میانمار نتیجه عملی نداشته است، اظهار داشت: مسؤولان سیاسی ما باید فعال‌تر عمل کنند و از نظر دیپلماسی هماهنگی‌های بیشتری با کشورهای اسلامی ایجاد کنند تا نسل‌کشی در میانمار خاتمه پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :