شاید ورق برگشته و ما اطلاع کاملی از پشت پرده ها نداریم. شاید او از بی بی سی رنجیده است اما دلیل هرچه باشد این بار وزیر ارشاد اسبق دولت اصلاحات تصمیم گرفته است تا پشت پرده تصمیم گیری ها در این شبکه رسانه ای –امنیتی را باز گو کند. او در وبلاگ خود نوشته است.
کد خبر: ۴۹۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 13 September 2017
شاید ورق برگشته و ما اطلاع کاملی از پشت پرده ها  نداریم. شاید او از بی بی سی رنجیده است اما دلیل هرچه باشد این بار وزیر ارشاد اسبق دولت اصلاحات تصمیم گرفته است تا پشت پرده تصمیم گیری ها در این شبکه رسانه ای –امنیتی را باز گو کند. او در وبلاگ خود نوشته است.

به نظرم دقت و تامل یا پیگیری زیادی لازم نیست تا دریابیم که بی بی سی در مجموع، به ویژه در بخش فارسی و عربی از موضوع استقلال کردستان حمایت می‌کند. به عنوان نمونه وقتی شما گفتگوها را که تحلیل و تفسیر در آن از خبر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، با دقت و تانی می‌بینید، چهار جهت گیری در هر گفتگو قابل توجه است:
یکم: جهت گیری مجری
دوم: جهت گیری گزارشگر
سوم و چهارم: جهت گیری مهمانان
وقتی برنامه تمام می‌شود و شما در ذهنتان آن را مرور می‌کنید و یا اگر لازم بود دوباره برنامه را می‌بینید، شناخت و تمییز جهت گیری بی بی سی کار دشواری نیست.
به نظرم اگر از زاویه‌ی پدیدار شناسی بی بی سی نگاه کنیم؛ طبیعی و بلکه بدیهی ست که بی بی سی جهت گیری خود را داشته باشد! کارکنان بی بی سی این وظیفه را بر عهده دارند تا به حرفه‌ای‌ترین شکل و شمایل ممکن، جهت گیری را که از نهادهای بالا دستی ابلاغ می‌شود، اجرا کنند.
نهاد مافوق در بی بی سی که سازمان دهی جدیدی دارد و کارش را از روز نخست امسال، ۱/۱/۲۰۱۷ آغاز کرده است و مطابق منشور جدید بی بی سی خط مشی ۱۱ ساله‌ای را تا روز آخر سال ۲۰۲۷ ادامه خواهد داد، ریاستش با سر دونالد کلمنت است. از ایشان به عنوان رییس ساختار و سازمان بی بی سی یاد می‌شود. ایشان با حکم ملکه الیزابت انتخاب می‌شود. مدیر کل بی بی سی توسط نهادی که مسوولیتش با کلمنت است، انتخاب می‌شود و در برابر آن نهاد در باره‌ی سیاست‌ها و برنامه‌ها و استراتژی بی بی سی پاسخگوست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار