گزارش تابناک تبریز از جلسه شورای شهر تبریز:
جلسه شورای اسلامی شهر تبریز امروز 26 شهریور در غیاب دبیری در محل عمارت شهرداری برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 17 September 2017
اکبرنژاد در ابتدای جلسه با اشاره به سالروز درگذشت استاد شهریار گفت: جا دارد یادی کنیم از مرحوم استاد شهریار که در ۲۶ شهریورماه ۱۳۶۷ به رحمت ایزدی پیوست و روز شعر و ادب فارسی را گرامی می داریم.
 
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود:  ۳۱ شهریورماه، روز آغاز جنگ تحمیلی ۸ ساله بر علیه ملت ایران است که در آن، ابرقدرت ها با به راه انداختن جنگ علیه ایران، هزینه زیادی را به کشور وارد کردن و ضروری است از شهدای بزرگ انقلاب یادی کنیم و به روح پاک این شهیدان و سلامتی ایثارگران و رزمندگان آن زمان صلواتی نثار کنیم.
 
در ادامه اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه های خود پرداختند و  خبری از دستور کار برای انتخاب شهردار نبود.
 
در ادامه موضوع بازنگری اساسنامه سازمان ها مطرح گردید

نیکو خصلت: هئیت مدیره ها در سازمان ها تشریفاتی هستند و هزینه های زیادی را به شهرداری به وجود می آورند و باید تغییراتی در این رویه انجام گیرد.

وی تصریح کرد: علیرغم هزینه کرد های بسیار در 4 سال اخیر و به اذعان مسئولین فرهنگی شهرداری تبریز این هزینه ها هیچ عایدی برای تبریز نداشته است.

اندیش: هئیت مدیره سازمان های عمومی انتخابی نیستند و اعضای آن انتصاب می شوند و مجمع ها مشخص نشده اند که بر مبنای چه قانونی عمل می کنند و دارای ابهام است.

وی اضافه کرد: شب فرهنگی تبریز در برج میلاد اجرا شد و هیچ یک از اعضای شورا از آن مطلع نبودند ؛ شهرداری هیچ برنامه ای برای هدر رفت آبهای زیر زمینی در پروژه های زیر زمینی به مانند مترو ندارد و باید بدانیم در 14 سال آینده به علت کمبود آب50 میلیون نفر مهاجر خواهیم داشت.

تقی پور: اختیارات سازمان ها با اساس نامه ی جدید محدود تر می شود و متعاقبا سازمان ها ناکارآمدتر می شود ؛ در راستای توانمندی سازمان ها اساس نامه سازمان ها باید بازنگری شوند.
وی اضافه کرد: در هیچ کلانشهری تابلوهای تبلیغاتی به این تعداد وجود ندارد و اقدام قاطعانه سرپرست شهرداری در مقابله با این موضوع قابل تقدیر است.
 
اشرف نیا خاطرنشان کرد که وزیر کشور قائم مقام شورای شهر است ولی شورای شهر قائم مقام وزیر کشور نیست و اگر شورای شهر نباشد وزیر کشور می تواند اقدام و مصوبه ای انجام دهد، این مسئله شورای سازمان ها مغایرت کلی با قانون دارد و به هیچ وجه قابلیت اجرا برای شهرداری تبریز را ندارد.

مسعودی ریحان: وزارت کشور ناظر بر اعمال شوراست و اگر وزارت کشور بیش از این و در تصمیمات ورود کند خود را زیر سؤال می برد.

قلی زاده خطاب به رئیس: آقای دکتر بنده را در تمامی کمیته ها عضو می کنید و انجام این مهم سخت خواهد بود ؛ بنده به عنوان مشاور می توانم در برخی کمیته ها همکاری کنم.

بابایی خطاب به اکبر نژاد: فلبداهه چیزی می گویید و برای آن رای گیری می کنید ؛ برنامه های 2018 تدوین شده است و برنامه مدنظر در آن نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: لایحه ها باید اول قرائت شود ؛ سرپرست شهرداری باید در جلسات شورا حضور داشته باشد ؛ روستاهای الحاقی باید تعیین تکلیف شود.

سال 96 سوخت
 
بابایی تصریح کرد: بحث انتخاب شهردار در جلسه سه شنبه در دستور جلسه قرار بگیرد که شهر اینچنین در رکود نماند.

وی اضافه کرد: شورای پنجم سیاست خود را در مورد هبه مشخص کند.

گفتنی است اکبرنژاد به صورت تلویحی زمان  انتخاب شهردار را یکشنبه آتی اعلام کرد و امروز به علت احترام به دبیری منوط عدم حضور ایشان در جلسه انتخاب شهردار انجام نگرفت.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار