رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تبریز:
تسنیم: رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه مطالعات مرمت موزه شهر و عمارت ساعت تبریز به اتمام رسیده است، گفت: کمیسیون شهرسازی شورا به صورت جدی دنبال احیای خانه‌های تاریخی است و به دنبال این هستند که شورای پنجم هم از عمارت خارج شود.
کد خبر: ۴۹۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 18 September 2017
رضا خلیلی صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مطالعات مرمت موزه شهر و عمارت ساعت تبریز به اتمام رسیده است اظهار کرد: کمیسیون شهرسازی شورا از بقعه 4 قبر و بازار تبریز بازدید کردند و به صورت جدی دنبال احیای خانه‌های تاریخی است و به دنبال این هستند که شورای پنجم هم از عمارت خارج شود. 

وی با بیان اینکه خانه‌های تاریخی باید از کاربری‌های غیر اداری به گردشگری و فرهنگی تغییر یابد افزود: ویژگی برجسته تبریز در خانه‌های تاریخی است که باید در حفظ و نگهداری آنها بیشتر همت کنیم. 

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تبریز اضافه کرد: با سازمان عمران شهرداری تبریز برای تکمیل و ترمیم خانه‌های تاریخی تفاهم نامه امضا کرده ایم که فاز دوم خانه تاریخی علی مسیو اجرا می‌شود و سپس وارد سایر خانه‌های تاریخی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در صدد ایجاد خیابان‌های نمونه در تبریز هستیم خاطرنشان کرد: مطالعات چایکنار شمالی و جنوبی، خیابان 22 بهمن، ورودی تبریز از مرند و خیابان شریعتی از مشاور دریافت شده و اقدامات بعدی برای بهسازی و نمونه سازی خیابان‌ها در دست اجرا است.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در ادامه با اشاره به اینکه برخی می گویند 2018 را از دست داده ایم، ابراز داشت: این حرف ها فرافکنی است و همه مدیران ما با امید در حال آماده سازی تبریز هستیم. شهرداری در دوران سرپرستی هم تمامی کارها به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی در گرافیک محیطی به شدت فعال است گفت: در تبلیغات شهری بیش از 10 هزار متر مربع فضای تبلیغی را کم کردیم چراکه برای ما اصل، درآمد نیست، اصل، آرامش بصری شهروندان است. 

خلیلی با اشاره به نورپردازی اماکن تاریخی و نمای برخی ساختمان‌های تبریز برای زیباسازی را یادآور شد و گفت: باید با تکنولوژی‌های روز میزان مصرف برق نورپردازی‌ها را به حداقل برسانیم که در این راستا نورپردازی عمارت ائل گلی، پل سنگی، پل قاری و عمارت شهرداری باید بهسازی شود و به دنبال اجرای نورپردازی موزیکال هم هستیم.

وی با بیان اینکه آثار حجمی سطح شهر را کم کرده و به کناره‌های شهر منتقل کردیم اضافه کرد: برای شهید حسن جنگجو هم المان شهری احداث و نصب می‌شود تا تاریخ تبریز و رشادت‌ها به مردم و میهمانان معرفی شود. 

خلیلی با تاکید بر اینکه حذف زواید شهری در دستور کار جدی سازمان زیباسازی شهرداری تبریز است، تصریح کرد: با بازدید میدانی دیدیم در میدان ساعت 29 صندوق صدقه و چهارراه آبرسان 36 صندوق صدقه داریم که باید این مسائل اصلاح شود.

رئیس سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با بیان اینکه برای میزبانی از گردشگران در تبریز2018 همه مردم و مسئولان باید آستین بالا بزنند خاطر نشان کرد: مردم هم می‌توانند رنگ درب خانه را تازه کنند، زواید نمای ساختمان خود را حذف کنند و برای تبریز 2018 آماده شوند. 

وی تاکید کرد: این موج باید در بین مردم آفریده شود تا خودشان پای کار آمده و در تبریز2018 ایفای نقش کنند تا از این فرصت برای توسعه تبریز استفاده کنیم.

خلیلی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز 816 هزار نفر ساعت در اتوبوس‌های گردشگری و موزه‌های شهرداری خدمات ارائه کردیم که بیش از 40 دستگاه اتوبوس در ایام پیک مسافر فعال هستند ابراز داشت: خدمات این اتوبوس‌ها و موزه‌های شهرداری رایگان است ولی تلاش می‌کنیم در تعرفه عوارض محلی برای گردشگری تعرفه ای جزئی درج کنیم تا برای توسعه گردشگری تبریز هزینه کنیم.

رئیس سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز 13 هزار نفر ساعت تاکسی‌های «از من بپرسید» خدمات ارائه کردند ابراز داشت: اپلیکیشن «مسافر تبریز» هم به زبان‌های مختلف برای راهنمایی مسافران ایجاد شده است که می‌تواند راهنمای خوبی برای گردشگران باشد.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه آسفالت و تعداد سرویس هایی بهداشتی یکی از دغدغه‌های مردم بود که با نهضت آسفالت ریزی و توجه به احداث سرویس‌های بهداشتی نظرسنجی‌ها نشان از افزایش رضایت مردم است ولی کافی نیست ابراز داشت: تلاش می‌کنیم ضمن آماده شدن برای تبریز 2018 رضایت مردم را هم افزایش دهیم.

وی در پاسخ به تسنیم در مورد سد معبر برخی مغازه‌ها در پیاده روهای شهری توضیح داد و مدعی شد: بر اساس مجوز صادر شده در کمیسیون‌های تخصصی شهرداری، مغازه‌ها اجازه دارند از یک سوم پیاده رو استفاده کنند، ضمن اینکه سد معبری که مغازه‌ها در بازار ایجاد می‌کنند به نوعی جذابیت برای گردشگر دارد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار