نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در سومین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار که در دانشگاه تبریز برگزار گردید؛ با اشاره به 27 شهریور و تبریک روز ملی شعر و ادب و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار اظهار داشت: شهریار بدون شک یکی از نوابغ عصر ماست.
کد خبر: ۴۹۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ 18 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  امروز در سومین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار که در دانشگاه تبریز برگزار گردید؛ با اشاره به 27 شهریور و تبریک روز ملی شعر و ادب و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار اظهار داشت: شهریار بدون شک یکی از نوابغ عصر ماست. 

شهریار توانست شکل‌های مختلفی از  شعر معاصر را در ادبیات فارسی طرح و ارایه کند که بسیار مورد توجه کارشناسان و صاحب نظران قرار گرفت و جایگاه خاصی در شعر و ادب معاصر به خود اختصاص داد.

حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به دیدار استاد شهریار با مقام معظم رهبری، تأکید کرد: رهبری که خود چشمه‌ی فیاضی از شعر هستند، اشعار شهریار را تحسین کرده و او را شاعر انقلابی و اسلامی معرفی کردند. 
  
وی با بیان اینکه شهریار دلسوز انقلاب بود، گفت: او با وقوع جنگ تحمیلی ساکت ننشست و با اشعار خود چنگال زشت استعمار -که از آستین صدام بیرون آمده بود- را به مردم و نسل کنونی نشان داد؛ اشعار استاد شهریار منبع خوبی برای شناختن دقیق زوایای مختلف جنگ تحمیلی است. 
  
وی با اشاره به نام‌گذاری روز درگذشت استاد شهریار به نام روز ملی شعر و ادب فارسی، گفت: به افرادی که برای ثبت چنین روزی در تقویم تلاش کردند، دست مریزاد می‌گویم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :