سید اسد الله هاشمی افزود: لاشه این پلنگ را نیروهای محیط زیست پیدا کردند و به اداره محیط زیست باشت انتقال دادند.
کد خبر: ۴۹۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 19 September 2017
چند سالی است که کهگیلویه و بویراحمد سعی کرده به یکی از زیستگاه های امن پلنگ ها تبدیل شود ، پلنگ هایی که در باور مردم این دیار به عنوان حیوانی که سخت به چشم می آید و در صورت مواجه شدن با آن حتما با اتفاقاتی ناگوار روبه رو خواهید شد!
اما این روزها و پس از برنامه ریزی های مختلف وعده هایی به مردم و دامداران داده می شود بلکه این گونه نادر و بسیار زیبا دچار معظل این روزهای حیات وحش یعنی انقراض نسل دچار نشود ! ولی متاسفانه گاه و بیگاه خبرهایی منتشر می شود که این حیوان نادر و پر رمز و راز را در کانون توجهات به دلیل ترس از سرنوشت شوم آن قرار می دهد.
در جدیدترین مورد طی روز گذشته خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن ، اینبار کوه های بهره عنای شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد ، شاهد تلف شدن یکی از شاهکارهای دنیای وحوش ، بوده است.
بنا بر این گزارش مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص از تلف شدن یک قلاده پلنگ در روستای بهره عنا از توابع شهرستان باشت در این استان خبرداد.

سید اسد الله هاشمی افزود: لاشه این پلنگ را نیروهای محیط زیست پیدا کردند و به اداره محیط زیست باشت انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه علت تلف شدن یک قلاده پلنگ هنوز مشخص نیست، بیان کرد: قرار بود که امروز به اداره دامپزشکی باشت انتقال یابد تا در خصوص علت دقیق تلف شدن این پلنگ بررسی های لازم صورت گیرد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: پس از بررسی های لازم علت تلف شدن این پلنگ بصورت مستند ارائه می شود.
مرثیه مرگ پلنگ ها این بار در بهره عنا + تصویر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار