مدیرکل‌ تأمین و مهندسی تجهیزات‌ سازمان بنادر، گفت: با آماده شدن زیرساخت اسکله‌­های فاز 2 بندر و تجهیز آنها به آخرین فناوری تجهیزاتی روز دنیا، امکان پذیرش کشتی­‌های نسل هفتم (کشتی‌هایی با ظرفیت TEU 18400) فراهم می شود.
کد خبر: ۴۹۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 19 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "فرهاد منتصر‌ کوهساری" در این خصوص اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی پس از لغو تحریم­‌های بین‌­المللی علیه کشور‌،‌ سال گذشته از طریق برگزاری مناقصه بین­‌المللی موفق به انعقاد قراردادی به ارزش بیش از 104 میلیون یورو با شرکت Liebherr ایرلند و با مشارکت فنی شرکت هپکو ایران به منظور طراحی، ساخت و خرید 12 دستگاه گنتری‌کرین سوپر‌پست پاناماکس (8 دستگاه طول بوم 67 متر و 4 دستگاه طول بوم 61 متر) شد.

وی افزود: این‌تجهیزات از کلاس بالای طراحی‌، ایمنی و عملکردها برخوردار ‌‌است و به سـیستم­‌های ضدبرخورد، سیستم ضدنوسان، محافظت در برابر رطوبت و گرد و غبار، قفل طوفان، سیستم‌­های روشنایی مناسب مجهز خواهند شد.

مدیرکل‌ تأمین و مهندسی تجهیزات‌ سازمان بنادر اضافه کرد: با بهره‌­گیری از طراحی منحصر به فرد و شاخصه‌های‌ ممتاز ساخت، طول عمر و راندمان بالا و وزن بسیار پایین­‌تر نسبت به تولیدات مشابه به‌دست آمده است طوری که تقلیل وزن سازه از حدود 1800 تن به حدود 1200‌تن، موجب کاهش بار وارده به اسکله، افزایش طول‌عمر و کاهش چشمگیر هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌‌شود.

‌منتصرکوهساری بیان کرد: ‌این تجهیزات بزرگترین جرثقیل‌ها در نوع خود در بنادر کشور هستند و با شروع بهره‌­برداری از آنها، ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید‌رجایی، به‌طور چشمگیری افزایش یافته و منجر به کاهش زمان توقف کشتی‌ها‌، افزایش بهره‌وری، ایجاد انگیزه و رضایت بیشتر در بین تجار، بازرگانان و خطوط کشتیرانی و رونق اقتصادی می‌‌شود.

وی یادآور شد: با آماده شدن زیرساخت اسکله‌­های فاز 2 بندر و تجهیز آنها به آخرین فناوری تجهیزاتی روز دنیا، امکان پذیرش کشتی­‌های نسل هفتم (کشتی‌هایی با ظرفیت TEU 18400) فراهم می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار