تبلیغات بسیاری در شبکه های ماهواره ای برای درمان چاقی در زودترین زمان ممکن می کند و خیلی از افراد که سال ها نگران وزن خود بودند به این تبلیغات روی می آورند و نتیجه لازم را کسب می کنند اما فارغ از اینکه نمی دانند به چه قیمتی وزن خود را کاهش داده اند.
کد خبر: ۴۹۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 19 September 2017
به گزارش تابناک : بسیاری از تبلیغات قرص ها و داروهای چاقی و لاغری شبکه های ماهواره ای که مورد آزمایش قرار گرفته به هیچ عنوان با موارد ادعاها شده همخوانی ندارد و در آنها مواد شیمیایی پر خطر به ویژه ترکیبات مخدر شیشه به کار رفته است. برای مثال داروی سوپر اسلیم که در شبکه های ماهواره ای بمبارات تبلیغی ایجاد کرده و بر روی آن تصویری از گیاهان دارویی به زبان چینی چاپ شده توسط وزرات بهداشت مورد آزمایش قرار گرفته است و ضمن آنکه هیچ گیاهی درترکیبات آن نیست، از پنج نوع ماده شیمیایی خطرناک و سرطان زا تولید یافته است.

تبلیغ "ظرف یک ماه 8 تا 10‌کیلو لاغر شوید" را بشنوید ولی باور نکنید! آنهایی که باور کردند دچار دردسرهای وحشتناکی شدند که دکتر محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری از چاقی درباره آنها به همه افراد هشدار می‌دهد؛ «اساسا تبلیغات دارو غیر مجاز و غیر قانونی است. دارو باید با توجه به شرایط بیمار و توسط پزشک متخصص تجویز شود.» دکتر هاشمی می‌گوید: «تحقیقاتی در پژوهشکده غدد دانشگاه شهید بهشتی روی داروهای مدعی لاغری انجام شده که نتایج بسیار تکان‌دهنده‌ای دارد. این داروها نه‌تنها به هیچ‌وجه گیاهی نیستند بلکه به دلیل داشتن هورمون تیروکسین و ایجاد پرکاری تیروئید به صورت مصنوعی باعث لاغری می‌شوند.  بعضی از این داروها هم حاوی ماده‌ای است به نام گرد فرشته که نوعی مخدر است و باعث بی‌اشتهایی فرد می‌شود. جالب است بدانید شاید این قرص‌ها در کوتاه‌مدت باعث لاغری شود اما بعد از مدتی نه‌تنها تمام وزنی که از دست رفته دوباره برمی‌گردد، بلکه ممکن است وزنتان بیشتر از قبل هم شود.

در این رابطه رحمانی‌فضلی، وزیر کشور می گوید: متاسفانه امروز برای موارد بسیاری همچون چاق شدن، لاغر شدن، ایجاد شادی و نشاط، تمرکز حواس و حتی ورزش، استعمال مواد مخدر را توصیه می‌شود و آن را درمان همه چیز اعلام می‌کنند، در حالیکه این مواد درمان هیچ چیز نیست. افراد جوان که تجربه و پختگی کافی را ندارند در تله سودجویان گرفتار می‌شوند و از همین رو، خانواده‌ها باید بسیار مراقب جوانان خود باشند.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار