عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
فارس:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آواربرداری‌های صورت گرفته در اقتصاد کشور گفت:باید با کاهش ریسک اقتصادی در کشور در زمینه گشایش خطوط اعتباری و جذب فاینانس عملکرد کشور را ارتقا داد.
کد خبر: ۴۹۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 20 September 2017
 معصومه آقاپورعلیشاهی درباره سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری چینی‌ها در ایران به صورت فاینانس اظهار داشت: برای دستیابی به رشد اقتصادی مدنظر در برنامه ششم توسعه باید به میزان کافی سرمایه‌گذاری در کشور انجام شود بنابراین به‌طور طبیعی باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی استفاده بهینه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به دلیل پیشرفت تکنولوژی و اقداماتی مانند تولید نفت شیل در آمریکا نمی‌توان به درآمدهای نفتی برای توسعه کشور اتکا کرد بنابراین باید در زمینه‌های مختلف مانند طرح‌های نیروگاهی، معادن و فولاد سرمایه جذب کرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن انعقاد موافقت‌نامه خط اعتباری بین ایران با کشورهای چین و کره جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در موارد بسیار به دلیل کمبود منابع مالی برای سرمایه‌گذاری، خام فروشی انجام می‌شود.

آقاپورعلیشاهی ادامه داد: نقش بانک‌ها در زمینه جذب سرمایه‌گذاری بسیار مهم بوده و نقش مهمی در گشایش خطوط  اعتباری دارند و با توجه به اینکه بعد از برجام شرایط برای استفاده از این ظرفیت فراهم است باید بیشتر در این رابطه تلاش کرد.

وی افزود: می‌توان عنوان کرد در دولت یازدهم از اقتصاد کشور آواربرداری شد و در حال حاضر ریل‌گذاری در اقتصاد انجام شده و با گشایش خطوط اعتباری شرایط برای توسعه اقتصاد فراهم می‌شود.

آقاپورعلیشاهی  تصریح کرد: استفاده از فاینانس اقدام مناسبی بوده و قرارداد 10 میلیارد دلاری خط اعتباری با چینی‌ها در توسعه صنایع مختلف و طرح‌ها تاثیرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ارتقای سطح دیپلماسی اقتصادی ضرورت دارد، افزود: باید سفارتخانه‌های کشور دغدغه‌های تجار ایرانی را حل کنند تا بخش صادرات با رشد چشمگیری روبه‌رو شود البته ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه اقدام مثبتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :