مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی مجموع کل دانش‌آموزان در سطح استان را ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: قالب مدارسی که دانش‌آموزان حضور خواهند داشت،5 هزار و 200 مدرسه است.
کد خبر: ۴۹۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 21 September 2017
جعفر پاشایی امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: از امروز ۶۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز اول ابتدایی در سراسر استان سرکلاس درس حاضر شدند که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.

وی با بیان اینکه ۶۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیش‌دبستانی نیز در امسال در مقطع پیش‌دبستانی حضور می‌یابند، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی در استان 372 هزار دانش‌آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مجموع کل دانش‌آموزان در سطح استان را ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: مدارسی که دانش‌آموزان حضور خواهند داشت، 5 هزار و 200 مدرسه است که از ساختمان برخی مدارس به صورت فیزیکی در دو شیفت استفاده خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: تعداد معلمان ۴۶ هزار معلم در سال تحصیلی خواهد بود که یک‌هزار و 200 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت،۲۰۰ نفر از ماده ۲۸ و ۶۰۰ هزار حق‌التدرس به دستگاه تعلیم و تربیت اضافه شده است.

پاشایی با اشاره به خروج 2 هزار و 500 معلم از چرخه آموزشی تصریح کرد: مجموع معلمان اعم از دانشگاه فرهنگیان، ماده ۲۸ و حق‌التدرس، 2 هزار و 200 نفر در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه از نظر تامین نیروی انسانی برای سال تحصیلی مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص تعداد کلاس‌های تک دانش‌آموز اذعان داشت: تعداد کلاس‌های تک دانش‌آموز و یا کمتر از پنج دانش‌آموز بعد از ۱۵ مهرماه استخراج خواهد شد که برای این موضوع بسته‌های حمایتی به اندازه سال گذشته در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مدارس تک شیفته و دو شیفته در سراسر استان ۸ هزار و 200 مدرسه است که 2 هزار و ۲۰۰ مدرسه صرفاً برای مقاطع ابتدایی آماده شده است.

پاشایی متذکر شد: در سال تحصیلی جدید ۵۱ درصد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی پسران و ۴۹ درصد را دختران تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :