رئيس پليس فتا استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:
فارس:رئيس پليس فتا استان آذربایجان‌شرقی ازدستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۴۹۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 21 September 2017
  محسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برابر رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی گردانندگان صفحات شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و صفحات حاوی محتوای مجرمانه، برابر قانون جرائم رایانه‌ای، شناسایی یک مورد پروفایل که در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی و منافی عفت عمومی می‌کرد در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: اقدامات فنی، تخصصی و پلیسی جهت شناسایی متهم آغاز که در بررسی‌های فنی مشخص شد که پروفایل بیش از 20 هزار دنبال کننده داشته که صاحب و مالک پروفایل شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه اقدام در زمینه بزه انتسابی خود بود ولی با مشاهده ادله و مستندات مربوطه اتهام وارده را پذیرفت و از کار خود اظهار ندامت و پشیمانی کرد که پرونده پس از تکمیل برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شهروندان بایدمطلع باشند که درفضای مجازی هر اقدامی قابل ردیابی است و هر عملی از قبیل توهین، تهدید، ایجادصفحات و پروفایل‌های غیراخلاقی و... که درفضای حقیقی جرم تلقی می شود مطمئناً انجام این عمل در فضای مجازی نیز جرم و با خاطیان برخورد خواهد شد و افرادی که باعث بر هم زدن نظم و امنیت فضای مجازی می‌شوند متخلف محسوب شده و طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.

وی گفت: شهروندان در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره‌های 2188756 ،110 موضوع را به پلیس اطلاع داده و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد از عملکرد پلیس با شماره 197 تماس تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :