ایرنا: مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان از راه اندازی آزمایشی قطار تبریز - سلماس- مرز رازی به منظور تسهیل تردد شهروندان در این مسیر پر رفت و آمد و توسعه ناوگان ریلی منطقه شمال غرب خبر داد.
کد خبر: ۴۹۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 21 September 2017
 شاپور ارصلانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: زمان حرکت رسمی این قطار به ظرفیت 336 نفر، روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته است.
وی افزود: حرکت این قطار در دو روز پایانی هفته ساعت 6 صبح از تبریز به سمت مرز رازی در شهرستان خوی و ساعت 17 عصر همان روزها نیز بالعکس خواهد بود.
وی ادامه داد: طول این مسیر 222 کیلومتر و مدت زمان سفر با قطار در آن نیز سه و نیم ساعت است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی، هدف از راه اندازی قطار ریل باس تبریز- سلماس- رازی را پاسخی برای تقاضای مسافران ورودی و خروجی از مرز رازی در راستای سیاست های کلان راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه قطارهای حومه ای و هدایت مردم از جاده به ریل به منظورکاهش ترافیک و تصادفات جاده ای در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی عنوان کرد.
وی افزود: قیمت بلیط این قطار با تخفیف افتتاحیه 25 هزارتومان و محل فروش بلیط نیز همه آژانس های دارای مجوز است.
وی درباره کیفیت قطار خط آهن تبریز-سلماس- رازی افزود: 'ریل باس' های مورد استفاده در این خط، ساخت ایران بر پایه فناوری هیوندای کره جنوبی است و قطار از سیستم تهویه و سرویس بهداشتی، راحتی سفر و درب واگن های اتوماتیک مدرن برخوردار است.
به گفته وی، راه اندازی قطار ریل باس تبریز- سلماس- رازی آزمایشی است و در صورت وجود مسافر و داشتن ضریب اشغال صندلی مناسب ادامه فعالیت خواهد داشت.
محور ارتباطی تبریز- مرز رازی از مسیرهای پرتردد به ویژه در فصول گرم و گردشگر پذیر سال است و پایان هفته ها صدها نفر از هموطنان مان برای سفر به ترکیه یا بالعکس در آن رفت و آمد می کنند.
کارشناسان با اشاره به افزایش مبادلات تجاری و مسافری ایران و ترکیه از مرز رازی در سال های اخیر می گویند که راه اندازی قطار ریل باس در مسیر تبریز - رازی می تواند علاوه بر تسهیل رفت و آمد مردم، از وقوع تصادفات خونین در این جاده حادثه خیز تا حد زیادی بکاهد.
فعالیت مرز رازی و گمرک آن در 65 کیلومتری غرب شهر خوی به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی ایران -ترکیه در سال های اخیر به دلیل افزایش آمد و شد مردم کشورمان به استان وان و بالعکس، با رشد جهشی مواجه بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :