مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار شد
مراسم مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده و لی فقیه در استان و دکتر شبستری سرپرست استانداری و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان آغاز شد.
کد خبر: ۴۹۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 22 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح صبح روز جمعه با حضور مقامات نظامی استانی برگزار شد.

هم‌چنین فرماندهان سپاه عاشورا، ارتش،پدافند هوایی ارتش، ن و نیز جمعی از خانواده‌های شهدا در مراسم رژه نیروهای مسلح استان حضور دارند.

قرار است در این مراسم، نیروهای مسلح در مقابل جایگاه رژه بروند.
 
 

به گزارش ایسناحجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم آغازین هفته دفاع مقدس و رژه‌ی نیروهای مسلح استان، اظهار کرد: سالروز ۳۱ شهریور که یادآور فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است را گرامی داشته و به ارواح طیبه شهدا درود می‌فرستیم؛ باید هر ساله این ایام مقدس را گرامی بداریم، چرا که یادآور فداکاری‌ افرادی است که در مقابل صدام مزدور در هشت سال دفاع مقدس، با سرافرازی ایستادند.

وی ادامه داد: قبل از شروع جنگ تحمیلی، صدام در مقابل دوربین‌های تلوزیون ایستاد و قرارداد الجزایر را پاره کرده و ادامه‌ی مذاکره به خوزستان و تهران موکول شد؛ آنان در اهواز مسئولان استانی را تعیین و خرمشهر را "محمره" نام‌گذاری کرده و شهردار، بخشدار و فرماندار برای شهرهای خوزستان انتخاب کرده بودند؛ دشمن این جنگ را با نیت براندازی انقلاب اسلامی آغاز کرد و درنهایت به اهداف خود نرسید.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: دشمنان از پیروزی انقلاب اسلامی ایران غافلگیر شده بودند و ۱۹ ماه با ترورها، انفجارها و تخریب‌ها جهت براندازی انقلاب تلاش کردند اما بعد از ۱۹ ماه به این نتیجه رسیدند که باید از طریق نظامی جمهوری اسلامی ایران را از بین ببریم؛ از این‌رو با پشتیبانی سران منطقه، حمایت اطلاعاتی آمریکا، حمایت تسلیحاتی زرهی شوروی آن زمان، حمایت تسلیحاتی شیمیایی آلمان، حمایت هواپیماهای پیشرفته فرانسوی و با حمایت‌های مالی اعراب منطقه جنگ تحمیلی را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در آغاز جنگ می‌گفت که اگر بتوانیم، نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین می‌بریم و اگر هم نتوانستیم، خاک ایران اسلامی را در تصرف خود قرار داده و ایران را به ویژه در استان حساس خوزستان تجزیه می‌کنیم، اما نتوانستند!

وی متذکر شد: دشمنان هشت سال جنگیدند و هشت سال با تمام توان در مقابل رزمندگان اسلام ایستادند، اما دیدند که ایستادگی و جنگ در مقابل سلحشوران و رزمندگان با شهامت اسلام فایده‌ای ندارد، از این‌رو ما باید همه ساله این ایام مقدس را گرامی بداریم و به ارواح شهدای طیبه دفاع مقدس درود بفرستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام، بیان کرد:  باید بر وحدت نیروهای مسلح بیفزاییم و با بصیرت و هوشیاری کامل از فرامین فرماندهی کل قوا تبعیت کرده و به وظیفه‌ی دینی و ملی خویش عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس دارای ویژگی‌های فراوانی بود که هرگز نباید فراموش شوند، خاطرنشان کرد: معنویت موجود در جبهه‌های جنگ و بین رزمندگان، استقامت رزمندگان و فرماندهان، بی‌اعتنایی مجاهدان به دنیا، روحیه شهادت‌طلبی و... از جمله ویژگی‌‌های دفاع مقدس بوده و امید است همه‌ی مسئولان و مدیران با درس‌آموزی از دفاع مقدس مشکلات کشور را جهادی و مانند دفاع مقدس به بهترین وجه مرتفع کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تشریح کرد: نقش اصحاب رسانه در مورد نشر فرهنگ هشت سال دفاع مقدس، بسیار حساس بوده و باید به وظیفه‌ی خویش عمل کنند و همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در رساندن پیام دفاع مقدس نقش اساسی داشته باشند.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به دشمنان و رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: آقای ترامپ که در چند روز اخیر سخنان ابلهانه، سخیف و نابخردمندانه‌ای در مورد ایران زده، امروز با اقتدار نیروهای مسلح در سطح کشور پاسخ خود را دریافت می‌کند و ترامپ بداند که هرگز نمی‌تواند در برابر اراده‌ی نیروهای مسلح و فرمانده کل قوا بایستد و هرگز جسارت مقابله با ایران و مردم ایران را ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :