کد خبر: ۴۹۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 23 September 2017
 حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با تاکید بر اینکه ارتباط خانه و مدرسه در طول دوره‌ی تحصیلی دانش آموزان حائز اهمیت است، اظهار کرد: پدران و مادران ارتباط با مدارس را باید یکی از وظایف مهم خود دانسته و نسبت به برقراری ارتباط تنگاتنگ با مدارسی که فرزندانشان در آن تحصیل می‌کنند، بی‌توجه نباشند و در خصوص رسیدگی به مسائل تربیتی فرزندان خود با معلمان و مدیران ارتباط مستمر داشته باشند.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه از دانش آموزان انتظار داریم، تحصیل، تهذیب و ورزش را در اولویت‌های زندگی خود قرار دهند، افزود: ضروری است معاونت آموزش و پرورش در رابطه با امور تربیتی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشد.

وی افزود: امروزه درخشش کشورمان در سراسر جهان به برکت تحصیل خوب جوانان ایرانی است و تمامی موفقیت‌های هسته‌ای، المپیادهای علمی و ورزشی در سایه ی تلاش جوانان و نوجوانان کشور به دست آمده است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه معلمان و مدیران باید برای شکوفایی استعداد دانش آموزان تلاش کنند، اظهار کرد: مسئولان و معلمان مدارس باید در خصوص مشکلات دانش آموزان با آن‌ها گفت‌وگو کنند، چرا که دانش آموزان امیدهای آینده‌ی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به مسائل جوانان و نوجوانان کشور اهمیت زیادی می‌دهند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در طول سال همواره وقت زیادی برای گفت‌وگو با جوانان اختصاص می‌دهند و بر همین اساس نیز باید تمامی مسئولان در این راستا تلاش کنند.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال جاری، یادآور شد: امیدواریم سال دیگر نیز شاهد موفقیت دانش آموزان استان در عرصه‌ی کنکور شویم.

 
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:
تربیت دانش آموزان خلاق، مستلزم تعلیم و تربیت در علوم مختلف است


سعید شبستری نیز  در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه کلکته‌چی تبریز با اشاره به اینکه امنیت و آرامش موجود در کشور در سایه‌ی ایثارگری و جان فشانی شهدای هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است، اظهار کرد: دانش آموزان باید علاوه بر تحصيل خود، مهارت آفرينى و خلاقيت را نيز بياموزند و مهارت‌هاى كارآفرينى باید از مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان، آینده‌ی کشور را رقم می‌زنند، بیان کرد: دانش آموزان باید در تمامی مراحل زندگی خود موفق شوند؛ چرا که این فرزندان سینه‌هایشان را برای اعتلاء و رشد جمهوری اسلامی ایران سپر کرده‌اند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: جوانان کشور در عرصه‌های مختلف علمی از جمله نانو تکنولوژی، انرژی هسته‌ای و توان موشکی کشور فعالیت کرده و موفقیت‌های بزرگی کسب کرده اند که تمامی این موفقیت‌ها به برکت وجود جوانان و دانشمندانی است که در همین مدارس تربیت یافته‌اند.

وی افزود:باید بیش از پیش قدر امنیت و آرامش موجود در جمهوری اسلامی ایران، را بدانیم و برای همه‌ی ما تکلیف است این راه را با انگیزه و توان بیشتر ادامه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :