نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: وقتی از منکر بحث می‌شود برخی‌ها ذهنشان سریعاً به سمت حجاب می‌رود درحالی‌که امربه‌معروف و نهی از منکر تنها حجاب نیست، حجاب یکی از این مسائل بوده، باید منکرات و معروفات سیاسی و اجتماعی جامعه را تفکیک کنیم.
کد خبر: ۴۹۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 24 September 2017
به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها؛حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به لزوم احیای واقعی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: فرهنگسازی در این خصوص، یک ضرورت است و باید سیاست هایی اتخاذ شود که با تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ همگانی، بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد وگرنه هرچقدر که به تذکرها اکتفا کنیم آن چنان که باید و شاید موفق نخواهیم بود.

وی افزود: باید امربه‌معروف و نهی از منکر را از خودمان و داخل خانواده و اداره آغاز کنیم، هرچند وضعیت جامعه و مسائل منکراتی را می‌بینیم اما در ابتدا باید نهادها و ادارات و سازمان‌های دولتی را کنترل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: ادارات در عالم مقایسه با جامعه بهتر هستند اما می‌شود از این هم بهتر باشد، برای مثال امروز در بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها در خصوص شرکت‌های هواپیمایی مشکل‌داریم باید تدابیری اندیشیده شود، باید در ادارات نظارت و اشراف بیشتری داشته باشیم.

وی بابیان اینکه ادارات و دستگاه‌ها باید در ارتباط با بحث امربه‌معروف و نهی از منکر عوامل منکراتی جامعه را تفکیک کنند، خاطرنشان کرد: وقتی از منکر بحث می‌شود برخی‌ها ذهنشان سریعاً به سمت حجاب می‌رود درحالی‌که امربه‌معروف و نهی از منکر تنها حجاب نیست، حجاب یکی از این مسائل بوده، باید منکرات و معروفات سیاسی و اجتماعی جامعه را تفکیک کنیم هر حرکتی که در جامعه انجام می‌دهیم منکرها و معروف‌های سیاسی و اجتماعی خود را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم اضافه کرد: باید سازمان‌های ذی‌ربط عضو ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و حتی ادارات غیر عضو هرکدام در حوزه خود معروفات و منکرات سیاسی مربوط به حوزه کاری خود را تفکیک کرده و بومی‌سازی کنند و به ستاد ارسال کنند تا پس از بررسی و ارزیابی در قالب جزوه‌ای منتشر شود.

وی خاطرنشان کرد: منکر تنها بحث روسری نیست برای مثال امروز در ماه محرم سازمان تبلیغات وظیفه دارد در مورد بدعت‌ها و مسائل خرافی در هیئت‌ها اقدام کند.

امام‌جمعه تبریز بیان کرد: در شیوه‌های امر به‌ معروف و نهی از منکر باید دقت شود، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند تذکر لسانی وظیفه همگانی است، اما مهم این است که تذکر بدهیم و رد شویم و منتظر نتیجه نباشیم چراکه بحث نتیجه وظیفه مسوولان قانونی است.

وی ادامه داد: در بحث امر به‌ معروف و نهی از منکر مهم‌ترین مسئله شرایط آن است آن‌کسی که امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کند باید معروف و منکر را بشناسد و احتمال تأثیرگذاری بدهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم افزود: ممکن است در جایی امر به‌ معروف کنیم اما نتیجه برعکس بدهد اینجا نیازی نیست که امر به‌ معروف کنیم چون نه‌ تنها تأثیری ندارد بلکه تأثیر منفی خواهد داشت، کسی که امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌کند باید در کنار مردم باشد و با نرم‌خویی این کار را انجام بدهد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بسیار مهم است بحث فرهنگ‌سازی و مصادیق معروفات سیاسی و اجتماعی جامعه و منکرات سیاسی جامعه بوده و در این راستا باید از تجربیات ارگان‌های مربوطه بهره‌مند شده و این تجربیات را در قالب کتابچه‌هایی منتشر و در اختیار ادارات قرارداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :