سلطانی مشاور معاون وزیر در امور بانوان:
جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین استان دوشنبه ۱۷ مهر در محل ساختمان استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 09 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، دکتر سلطانی مشاور معاون وزیر در  امور بانوان با اشاره به اینکه زنان ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می دهد ، اظهارداشت : نمی توان بدون مشارکت زنان ؛ اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال را محقق کرد.

وی اذعان داشت :سالهای سال است بخشی نگری آسیب جدی بر پیکره اقتصاد جامعه وارد کرده است و باید در جهت رفع مشکلات همدلی و همکاری وجود داشته باشد.

دکتر سلطانی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت بانوان اذربایجان شرقی بیش از ۱۴ درصد هست و قابل تحسین است ، افزود ، امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ ، این مشارکت به ۳۰ درصد برسد.
وی اضافه کرد : تصمیم بر این است تا سال ۱۴۰۰ ؛ ۳۰ درصد مدیران باید از قشر زنان باشند.

دکتر سلطانی تشریح کرد : در شهرک های صنعتی ارزانترین زمین ها واگذار می شود و بعضا قیمت واگذار شده برخی زمین ها به ۱۰ هزار تومان می رسد.

وی تصریح کرد :در شهرک های صنعتی اذربایجان شرقی ۲۲۰۰ واحد فعال وجود دارد که فقط ۱۵ واحد ان برای زنان است و باید برای رسیدن به شرایط مطلوب در این بخش کارهای زیادی انجام شود.

مشاور معاون وزیر ابراز داشت : در حال حاضر در عرصه های مختلف بانوان وجود دارد و دولت شرایط مناسبی را برای حضور بانوان فراهم کرده است.

وی تاکید کرد : ۲۵ میلیارد تومان براق افرادی که از سایت بهین یاب برای بروز رسانی تولیدات رجوع می کنند تخصیص یافته است.
 
وی افزود : در حوزه روستایی ساخت ناحیه صنعتی روستایی تصویب شده است و باید قدم های خوبی در این زمینه انجام گیرد که علاوه بر کسب درامد و ایجاد اشتغال می تواند مهاجرت های روستایی را نیز کاهش دهد.

سلطانی با اشاره به اینکه ۱۳۶ هزار شغل تا سال اتی باید در شهرک های صنعتی ایجاد شود ، افزود : تفاهم نامه هایی که شرکت شهرک های صنعتی بسته اند نباید در کاغذ بماند و باید عملیاتی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار