در رتبه بندی جدید یو اس نیوز؛
رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز در سیستم رتبه بندی جدید یو اس نیوز؛ مقام سوم را در بین دانشگاه های جامع کشور بدست آورد.
کد خبر: ۵۰۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 10 October 2017
محمدرضا پورمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اعلام این خبر گفت: در این رتبه بندی 11 دانشگاه کشور در زمره 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند که در این میان دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس در جایگاه رتبه سوم  دانشگاه های جامع کشور را به خود اختصاص داد.

وی، در ادامه با تاکید بر اینکه با احتساب همه دانشگاه‌های دولتی اعم از صنعتی و جامع؛ دانشگاه تبریز رتبه هفتم کشور را بعد از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران و تربیت مدرس کسب کرده است، تصریح کرد: در سطح آسیا و جهان نیز دانشگاه تبریز به ترتیب رتبه‌های 167 و 777 را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این رتبه بندی به صورت موضوعی نیز به جایگاه دانشگاه‌ها پرداخته است، یادآور شد: دانشگاه تبریز در این حوزه نیز رتبه 152  دنیا را در بخش مهندسی و 375 دنیا را در شیمی از آن خود کرده است که جایگاه مناسبی است و برنامه‌ریزی شده تا در حوزه‌های دیگر نیز خود را به این سطح برسانند.

وی اظهار داشت: برای تعیین 1000 دانشگاه برتر دنیا در این رتبه بندی از معیارهای چون اشتهار جهانی تحقیقات، اشتهار منطقه ای تحقیقات، تعداد مقالات در مجلات، تعداد مقالات در کنفرانس ها، تعداد کتب چاپ شده، تاثیر گذاری استنادات (Citation Impact)، تعداد کل استنادات، تعداد مقالات  10درصد برتر، درصد مقالات 10 درصد برتر از کل مقالات، میزان همکاری های بین المللی، تعداد مقالات داغ یک درصد برتر و درصد مقالات یک درصد برتر استفاده شده است.

پورمحمدی، خاطرنشان کرد: یو.اس.نیوز یکی از نظام‌های رتبه بندی معتبر در سطح دنیاست و از سال ۱۹۸۳ دانشکده های آمریکا را مورد رتبه بندی قرار داده و از ۳۰ سال تجربه در رتبه بندی دانشگاهی، از سال ۲۰۱۵ میلادی نیز  اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح جهانی کرده است.

به گفته وی دانشگاه تبریز از لحاظ قدمت به عنوان دومین دانشگاه کشور در حال حاضر با داشتن 800 نفر هیات علمی و بیش از 24 هزار دانشجو دانشجو یکی از جمله یکی دانشگاه برتر و جامع کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام/ 60023 /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :