قائم مقام وزیر کشور در تبریز:
قائم مقام وزیر کشور بستر موجود و سندهای توسعه استان را برای حرکت روبه رشد، بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: برای سرعت بخشیدن به توسعه استان باید تعامل، همکاری و اعتماد در این استان افزایش یابد، معنی آن این است که باید بخشی از بروکراسی اداری را کنار بگذاریم و اجازه ندهیم سرمایه گذاران با کندی مواجه شوند.
کد خبر: ۵۰۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 12 October 2017
به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها؛ سیدحسین هاشمی  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به تسهیلات واگذار شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال‌های اخیر، بر تشکیل کمیته ارزیابی تسهیلات واگذار شده تاکید کرد و اظهار کرد: باید وام‌های واگذار شده در محل تولید و اشتغال هزینه شود و نظارت و کنترل در این حوزه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بعد از اینکه بانک‌ها تسهیلاتی را به واحدهای تولیدی پرداخت می‌کنند باید کمیته نظارت تشکیل و پیگیری کنند، اظهار داشت: باید مشخص شود توفیقات در چه اندازه‌ای بوده و این جزو الزامات است، در استان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و هیچ گذشتی در این مورد نباید باشد و بی‌رحمانه برخورد شود.

قایم مقام وزیر کشور بستر موجود و سندهای توسعه استان را برای حرکت روبه رشد، بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: برای سرعت بخشیدن به توسعه استان باید تعامل، همکاری و اعتماد در این استان افزایش یابد، معنی آن این است که باید بخشی از بروکراسی اداری را کنار بگذاریم و اجازه ندهیم سرمایه گذاران با کندی مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه اگر این موضوع حل شود مشکلات کشور سریع تر حل می‌شود ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی کلمه با اعتماد، همکاری و هم افزایی محقق می‌شود وگرنه با این بروکراسی اداری سال‌ها در پیچ و خم ادارات گیر خواهیم کرد ولی هر موقع اراده‌ها متمرکز شد و به همدیگر اعتماد کردیم، کارها به سرعت پیش رفتند.

قائم‌مقام وزیر کشور بابیان اینکه آذربایجان‌شرقی به‌عنوان استان پیشتاز باید مزیت‌های موجود را شناسایی کنند، افزود: اگر بر اساس مزیت‌ها باید حرکت کنند در این صورت موفق خواهند بود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آنچه موردنظر است خواهند رسید.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان روی کمربند معدن مس قرار دارد هرچقدر بر روی معدن مس سرمایه‌گذاری شود یقیناً اگر تحریم هم کنند بازهم اقتصادی است اما اگر بخواهیم در همه رشته‌ها قدم برداریم مطمئناً شکست خواهیم خورد.

وی قرار گرفتن این استان روی کمربند مس را مزیتی بسیار بزرگ برای آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: هرچقدر در صنعت مس سرمایه گذاری شود، ارزش بالایی دارد چراکه هیچ تحریمی اثرگذار نبود و همیشه مشتری‌ها در صف ایستاده بودند.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه مزیت این استان در مس بسیار بالا است و باید تمام منابع استان را در این مسیر متمرکز کرده و از سرمایه گذاری پراکنده خودداری کنیم خاطر نشان کرد: مس به شدت ارزش افزوده بالا و بازار جهانی خوبی دارد که باید از این فرصت استفاده کرد. در این راستا تولید کنسانتره در استان داریم، واحد ذوب مس هم در حال افتتاح است ولی باید برای صنایع پایین دستی آن وسرمایه گذاری بخش خصوصی زمینه را فراهم کنیم. 

هاشمی با بیان اینکه باید فضا را باز کنیم تا سرمایه گذاری در این استان انجام شود و با این اقدام آذربایجان شرقی می‌تواند حتی از مس کرمان هم جلو بزند تصریح کرد: تمرکز سرمایه گذاری در این مزیت‌ها در کوتاه مدت اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه کشاورزی هم مزیت زیادی داریم و می توانیم استان را به الگوی کشوری تبدیل کنیم ابراز داشت: مکانیزه کردن کشاورزی باید در اولویت باشدچراکه باید ضمن افزایش تولیدات کشاورزی، از آب موجود به صورت بهینه استفاده کرده و از هدر رفت آن جلوگیری کنیم.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه اقتصادمقاومتی متکی به توان داخلی و استفاده حداکثری از مزیت‌های داخلی با نگاه صادارتی است اضافه کرد: هرکس می‌گوید اقتصاد مقاومتی محدود کننده است، کاملا در اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه بستر سازی برای صادرات و تامین نیاز داخلی باید اساس تفکر تولید کنندگان باشد، افزود: این دیدگاه همان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باید بیش از پیش ترویج یابد.

هاشمی به سابقه و مزیت این استان در تجارت هم اشاره کرد و گفت: استعداد بالایی در استان داریم و ضروری است تا تولیدات خود را به سمت صادرات در منطقه و دنیا سوق دهیم. به اراده لازم در مدیران و میدان دادن به بخش خصوصی نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار