کد خبر: ۵۰۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 15 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، لایحه اهدای ۱۶ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی تبریز، را در دستور کار خود قرار داد.

 

محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا با ارائه نظر مخالف کمیسیون در خصوص این لایجه گفت: جایی که پروژه مرکز مقبره‌الشعرا به عنوان پروژه اولویت‌دار ۲۰۱۸، به دلیل کمبود اعتبارات مالی، با مشکل مواجه است، چرا باید چنین رقم قابل‌توجهی به یک بیمارستان دولتی هبه شود؟

وی ادامه داد: ۱۶ میلیارد تومان در ردیف اعتبار دولتی، رقم خاصی نیست و با توجه به سفر معاون اول رئیس‌جمهور و با هماهنگی نایب‌رئیس محترم مجلس دکتر پزشکیان و یا کمک‌های خیرین، به راحتی می‌تواند تامین شود؛ شایسته نیست که چنین رقمی از شهرداری برای یک پروژه دولتی صرف شود.

بهشتی تاکید کرد: بنده با  اصل موضوع، مخالف نیستیم بلکه با روش اهدای این هبه مشکل دارم؛ اگر چنین رقمی در دسترس است، حداقل یک‌چهارم آن را باید بتوانیم به پروژه‌ای مثل مقبره‌الشعرا اختصاص دهیم.

سعید نیکوخصلت، رئیس کمسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورا با تاکید بر این‌که شهرداری باید متولی پیشگیری و توسعه سلامت در شهر باشد، گفت: با رقمی به مراتب کمتر از این می تواند، ورزش، سلامتی، آموزش‌های بهداشتی و مباحث پیشگیری را در شهر نهادینه کرده و بیماری‌های کبدی و دیابتی را کاهش داد.

وی ادامه داد: اجازه دهید سیاست‌های شهرداری را به سمت پیشگیری سوق دهیم و حوزه درمان را به متولی دولتی بسپاریم.

در ادامه شهرام دبیری، دیگر عضو این کمیسیون، به عنوان موافق لایحه سخن گفت و افزود: در سال‌های اخیر، بخشی از بیماران تبریز و آذربایجان برای مداوای بیماری، راهی مرکز تخصصی شهر شیراز  شده و با مشکلات جدی و هزینه‌های خاص اسکان و درمان در این شهر، مواجه می‌شوند؛ از این رو، اختصاص این رقم، فراتر از بحث هبه، کمک مستقیم به شهروندان خواهد شد.

شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر در حمایت از این لایحه، تاکید کرد که این رقم می‌تواند با کمی کاهش، تصویب شده و کمک شایانی به بیمارانی کند که در سایر شهرهای کشور با مصائب درمان دست و‌پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: ممکن است دولت برای رفع این نیاز درمانی کمک‌هایی کند، اما با توجه به محدودیت‌های مالی دولت، این امر، سال‌ها به طول خواهد کشید.

غلامحسین مسعودی‌ریحان، عضو کمسیون فرهنگی و اجتماعی نیز با ارائه راهکار بینابین، گفت: پیشنهاد می‌دهیم این امر در قالب مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی و شهرداری مطرح و تصویب شود که البته تصویب آن، نیازمند رایزنی‌ها و هماهنگی‌های طرفین در قالب یک لایحه مستقل است.

لایحه در نهایت پس از بررسی‌های همه‌جانبه  و رای‌گیری، با مخالفت اعضای شورا مواجه شد و رای نیاورد.

 سپس اعضای شورا به بیان نکته نظرات خود پرداختند

اکبرنژاد: شهردار محترم مسیرها را برای نابینایان و معلولان مناسب سازی کند.

وی تصریح کرد ؛ در مملکتی که عکس مسعولان بزرگ تر از ۴×۳ باشد باید به توسعه ان شک کرد و درخواست داریم بنرهایی که بعضا دیده می شود نصب شده است ادامه نیابد.

محمدزاده: تخفیف ۷۰ درصد برای ساخت و ساز های روستاها به واحدهای صنعتی تعمیم داده نشود.

دبیری: در حمایت از اشتغال زایی باید در ساخت و سازها ؛ کارگاه های روستاهای الحاقی نیز شامل تخفیف شود..

وی ادامه داد: در اخذ پروانه رکود فاحشی وجود دارد و در جهت افزایش رغبت برای اخذ پروانه باید با افزایش تخفیف و تعیین تخفیف ۳۰ درصدی برای سه ماهه سوم اعمال شود.

وی تصریح کرد: در جهت حمایت از بیماران پیوندی باید به مرکز پیوند اعضا کمک کرد ؛ تا مریض های پیوند کبدی تبریز به بیمارستان ها شیراز نروند

بهشتی: ما مخالف حمایت از پیوند کبد نیستیم اما حمایت مالی در شرایط فعلی شهردرای از ارگان های دولتی مناسب نیست.

تقی پور در پاسخ به اعتراض بابایی: صدای بلند دلیل بر حقانیت نیست و برای اثبات سخن درست باید دلایل متقن داشته باشیم.

صادق زاده: معامله مشهود برخی مدیران شهرداری با پیمانکاران در حق کارگران و کارکنان اجحاف وارد می کند.
وی اضافه کرد:
برخی پیمانکاران در پرداخت حقوق و بیمه کارکنان و کارگران بی توجهی و قصور می کنند و باید این روش تغییر یابد.

بابایی در کنایه به تقی پور: اگر دفاع از حق مردم بی ادبی باشد من بی ادب ترین عضو شورای پنجم خواهم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :